Show simple item record

The teaching of ict in the training of music teachers: An example at the university of Playa Ancha

dc.creatorMontes Anguita, Rodrigo
dc.creatorJaroba Petruccelli, Omar
dc.creatorIbarra Gallardo, Diana
dc.creatorMartínez Inostroza, Max
dc.date2022-01-20
dc.date.accessioned2023-01-16T20:49:40Z
dc.date.available2023-01-16T20:49:40Z
dc.identifierhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/211
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/220132
dc.descriptionEl presente estudio está centrado en la Universidad de Playa Ancha, en el cual se analizan dimensiones de pertinencia y articulación que refieren a la utilización de TICs y tecnologías digitales en el currículo de la carrera pedagogía en Educación Musical. Mediante un estudio de caso basado en análisis documental descriptivo, analítico y crítico, se expone que la insuficiencia de las TICs puede deberse a que estas son abordadas desde una sola asignatura, prescindiendo de una integración y planificación transversal en la didáctica asociada al currículo. A partir de estos hallazgos, se plantea un Plan de Intervención curricular basado en objetivos de aprendizaje transversales, currículo por competencias y modelo TPACK.es-ES
dc.descriptionThis study is focused on the University of Playa Ancha, in which dimensions of relevance and articulation are analyzed that refer to the use of ICT and digital technologies in the curriculum of the pedagogy in Music Education career. Through a case study based on descriptive, analytical and critical documentary analysis, he exposes that the insufficiency of ICT could be explained because these are approached from a single subject, regardless of integration and transversal planning in the didactics associated with the curriculum. Based on these findings, a curricular Intervention Plan based on transversal learning objectives, a competency curriculum and the TPACK model is proposed.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Talcaes-ES
dc.relationhttps://neuma.utalca.cl/index.php/neuma/article/view/211/207
dc.rightsDerechos de autor 2022 Neuma (Talca)es-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 2 No. 2 (2021); 96-119en-US
dc.sourceNeuma (Talca); Vol. 2 Núm. 2 (2021); 96-119es-ES
dc.source0719-5389
dc.source0718-7017
dc.subjectuniversity curriculumen-US
dc.subjectTICsen-US
dc.subjectmusical educationen-US
dc.subjectcurrículo universitarioes-ES
dc.subjectTICs aplicadas a la músicaes-ES
dc.subjecteducación musicales-ES
dc.titleLa enseñanza de las tic en la formación del profesorado de música: Un ejemplo en la Universidad de Playa Anchaes-ES
dc.titleThe teaching of ict in the training of music teachers: An example at the university of Playa Anchaen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typetextoes-ES
dc.typetexten-US


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record