Show simple item record

Aproximaciones Teórico-Prácticas y Retos, en la Organización Escolar: La Gestión y Liderazgo Educativo

dc.creatorVillarroel M., Hernán
dc.date2022-12-19
dc.date.accessioned2023-05-24T16:32:36Z
dc.date.available2023-05-24T16:32:36Z
dc.identifierhttp://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2422
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/230252
dc.descriptionThe article tackles the conceptual apparatus, which lies behind of school organization, management andleadership which are inextricably linked, particularly to what is referred to as organizational effectiveness.Theory and Practice are often regarded as separate aspects of educational management. The ways adopted byinstitutional organization and management are two faces of the same picture, it will play a key role at the timeof thinking the new education. The real test of theory in an applied discipline such as educational managementis its relevance to practice, in a context, where is still predominant in the study of school organizations, thetechnical approaches based on the conception under the banner of “efficient work”en-US
dc.descriptionEl artículo analiza el aparato conceptual, que subyace a la Organización Escolar, Gestión Educativa y Liderazgo.Estos tres ejes muy interrelacionados, en particular, en lo referido a efectividad organizacional. La teoría y laPráctica son a menudo considerados aspectos separados de la Gestión Educativa. Las formas adoptadas por lagestión institucional y organizacional son dos caras de la misma moneda, ambas jugarán un rol fundamentala la hora de pensar la nueva educación. La gran prueba de la teoría en una disciplina aplicada, tal como loes la gestión educativa, es su relevancia para la práctica, en un contexto, donde aún predomina en el estudiode las organizaciones escolares, los enfoques técnicos sobre la base de la concepción, que alientan el trabajoeficiente.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Metropolitana de Ciencias de la Educaciónes-ES
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2422/2350
dc.rightsDerechos de autor 2022 Boletín de Políticas y Gestión Educativaes-ES
dc.sourceBoletín de Políticas y Gestión Educativa; Vol. 1 Núm. 1 (2015); 51-64es-ES
dc.source0719-6512
dc.titleTheoretical and practical approaches and challenges to the School organization: educational managment and leadershipen-US
dc.titleAproximaciones Teórico-Prácticas y Retos, en la Organización Escolar: La Gestión y Liderazgo Educativoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record