Browsing Revista Signos: Estudios de Lingüística by Issue Date
Now showing items 21-40 of 200
-
A computational implementation of idiomatic and non-idiomatic constructions
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 94 (2017): Agosto. -
Can we explain alternate verbs as a problem of polysemy? An experimental approach to causative-inchoative alternations
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 96 (2018): Marzo. -
Digital texts of identity: A valuable tool for the study of identity construction and language learning in EFL
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 96 (2018): Marzo. -
Self-reported strategy use and its variation according to proficiency among university learners of English as a foreign language
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 95 (2017): Diciembre. -
Verb similarity: Comparative analysis between theoretical linguistics and corpus data
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 98 (2018): Diciembre. -
Design and implementation of a dynamic spell checker for the intelligent tutoring system, ELE-TUTORA
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 95 (2017): Diciembre. -
Critical reading skills in high school textbooks
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 99 (2019): Marzo. -
Malabarísticos and incuadrables: On some non-frequent neological processes for the formation of new adjectives
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 97 (2018): Agosto. -
L2 learners’ use of communication strategies as affected by the task type
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 96 (2018): Marzo. -
Ideational grammatical metaphor: A key resource for advanced and academic literacy
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 99 (2019): Marzo. -
Favoring skills of learning to read in 5 and 6 years students
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 96 (2018): Marzo. -
Assigning proficiency levels to the collocations of the ‘Diccionario de Colocaciones del español’
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 97 (2018): Agosto. -
Las relaciones de discurso. Duque, E. (2016)
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 97 (2018): Agosto. -
Metamorfological skills and their incidence on reading comprehension
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 95 (2017): Diciembre. -
Neological Anglicized Phrases in Spanish: Calques and Loanwords
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 97 (2018): Agosto. -
Didactics strategies to develop the narrative discourse in preschool children with Specific Language Impairment (SLI)
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 98 (2018): Diciembre. -
‘La verdad (es que)’: Core and attenuating meaning
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 95 (2017): Diciembre. -
Written and Spoken Language Development across the Lifespan. Essays in Honour of Liliana Tolchinsky. Perera, J., Aparici, M., Rosado, E. & Salas, N. (Eds.) (2016).
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 99 (2019): Marzo. -
Linguistic accommodation in online communication: The role of language and gender
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 94 (2017): Agosto. -
Cognitive Strategies Usefulness Perception in Female and Male Learners of Spanish: An International Empirical Study
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 98 (2018): Diciembre.