Browsing Estudios Pedagógicos by Title
Now showing items 1083-1102 of 1987
-
Las funciones sociales de la investigación a través de las revistas iberoamericanas de Educación Física: ¿Comprometidas con la transformación social?
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.38 n.especial 2012. -
Las potencialidades ilocutivas de las conjugaciones verbales en español: Una paráfrasis crítica y propositiva de "La enseñanza del verbo en la educación básica", de Hernán Urrutia
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.especial 2016. -
LAS PRACTICAS PEDAGOGICAS EN EL AULA COMO PUNTO DE PARTIDA PARA EL ANALISIS DEL PROCESO ENSEÑANZA-APRENDIZAJE: UN ESTUDIO DE CASO EN LA ASIGNATURA DE QUIMICA
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.31 n.2 2005. -
LAS REPRESENTACIONES DE GENERO EN PROFESORES UNIVERSITARIOS
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.36 n.2 2010. -
Las representaciones de los docentes en los procesos de construcción identitarios de las personas sordas dentro de su educación
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.37 n.2 2011. -
Las Representaciones Sociales de calidad educativa presente en los discursos en medios escritos: Un análisis en el contexto del conflicto estudiantil en Chile 2011
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.39 n.1 2013. -
Las representaciones sociales de la clasificación de escuelas presentes en los discursos en medios de comunicación escritos
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.41 n.2 2015. -
Las teorías implícitas sobre la comprensión textual y las estrategias metacognitivas de estudiantes universitarios de primer año
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.41 n.1 2015. -
Latin American migration in a marginality situation. Camps and education in Antofagasta, 2012-2018
Pedagogical Studies; Vol. 46 Núm. 2 (2020); 359-379. -
Latin American migration in a marginality situation. Camps and education in Antofagasta, 2012-2018
Pedagogical Studies; Vol. 46 No. 2 (2020); 359-379. -
Law on Teacher Professional Development: From systematic precariousness to the achievements, the advances, and the remaining challenges for professionalization
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 4 (2016); 261-279. -
Leadership and management conditions for innovation in Chilean schools: nothing to hide, nothing to fear
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 2 (2016); 193-205. -
Leadership for school improvement in vulnerable schools: leadership practices associated to goal achievement
Pedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 1 (2017); 87-106. -
Leadership in teachers beneficiary of postgraduate degrees in mathematics: an evaluation study of teacher training
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 4 (2016); 107-126. -
Leadership practices and the mediating role of collective efficacy on teachers' job satisfaction
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. 1 (2014); 163-178. -
Learning and digital media production at school: An ethnographic approach to cultural practices in visual Arts Learning
Pedagogical Studies; Vol. 41 Núm. Especial (2015); 231-251. -
Learning and Historization: Contributions of psychoanalytic theory to the understanding of learning difficulties in children who have experienced processes of institucionalization and adoption
Pedagogical Studies; Vol. 44 Núm. 3 (2018); 75-88. -
Learning as participation during the practicum in a Pre-school Education Classroom
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 2 (2016); 343-363. -
Learning assessment on citizenship: meta-evaluation of the instruments used in the Chilean second cycle of primary school
Pedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 2 (2017); 253-276. -
Learning based on social challenges in higher education: pedagogical experiences in Portugal and Spain
Pedagogical Studies; Vol. 47 No. 4 (2021); 271-286.