Browsing Estudios Pedagógicos by Title
Now showing items 378-397 of 1987
-
Contextual Effects acting on Mathematical Achievement of 8th Elementary School Students at the Biobío Region, Chile
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. 2 (2014); 241-263. -
Contributions of Service-Learning in higher education: perceptions of the learning acquired from the perspective of the students
Pedagogical Studies; Vol. 47 No. 4 (2021); 231-244. -
Contributions of the Concept of Education in Luhmann and its Relationship with the Study of Exclusion
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. 1 (2014); 309-326. -
Contributions to the analysis of rationales existing in teacher's practices
Pedagogical Studies; Núm. 30 (2004); 75-91. -
"Controlar" las Lecturas Literarias: Un estudio de casos sobre la Evaluación en el Plan de Lectura Complementaria de Educación Básica
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.39 n.1 2013. -
Convergencia europea e internacionalización del Doctorado: panorámica sobre las tendencias de cambio en España
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.1 2017. -
Conversation analysis. A proposal for didactical interaction research in the classroom
Pedagogical Studies; Vol. 35 Núm. 1 (2009); 221-238. -
Conversation and gaze in urban and rural first grade classrooms
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 4 (2022); 137-155. -
Cooperative games with young people in situations of social vulnerability: the systematization of an experience
Pedagogical Studies; Vol. 46 Núm. 3 (2020); 151-166. -
Cooperative games with young people in situations of social vulnerability: the systematization of an experience
Pedagogical Studies; Vol. 46 No. 3 (2020); 151-166. -
Cooperative learning and peer tutoring in virtual university environments
Pedagogical Studies; Vol. 41 Núm. 1 (2015); 111-124. -
Cooperative research action as a means of training and curriculum change: A practical experience to intercultural education
Pedagogical Studies; Vol. 41 Núm. 2 (2015); 71-85. -
Corporal Literacy. A classroom proposal based on psycomotor activity
Pedagogical Studies; Vol. 44 Núm. 3 (2018); 23-34. -
Corporalidades y narrativas docentes: un dispositivo metodológico para la investigación y formación de profesores
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.4 2016. -
Corporalities and Teachers narratives: a methodological device for the research and development of teachers
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 4 (2016); 223-242. -
Corporeidad y aprendizaje en el contexto de la Enseñanza General Básica: comprensión y descripción de los procesos de construcción de conocimiento desde la acción relacional de los actores
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.39 n.1 2013. -
¿Cómo diseñar ayudantías que favorezcan el aprendizaje activo de los estudiantes tutoreados?: La percepción del ayudante universitario
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.3 2017. -
¿Cómo enseñamos a los futuros docentes?: análisis documental y contraste de percepciones entre alumnos y profesores
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.3 2016. -
¿Cómo enseñan a leer los profesores de 1° y 2° básico en un contexto de evaluación de desempeño docente en Chile?
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.41 n.1 2015. -
"¿Cómo hablan y escriben mis alumnos?": Concepciones lingüístico-educativas de docentes de nivel primario
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.1 2016.