Browsing Estudios Pedagógicos by Title
Now showing items 490-509 of 1987
-
Didactic and Organizational Strategies: Attend to Diversity in the Escuelas de Cultura y Difusión Artística
Pedagogical Studies; Vol. 47 Núm. 3 (2021); 321-342. -
Didactic and Organizational Strategies: Attend to Diversity in the Escuelas de Cultura y Difusión Artística
Pedagogical Studies; Vol. 47 No. 3 (2021); 321-342. -
Didactic proposal for children with attention deficit: stimulation of verbal analogical reasoning for developing late orality
Pedagogical Studies; Vol. 38 Núm. 1 (2012); 131-148. -
Didactic-Mathematical Knowledge for the Teaching of Elementary Mathematics in future teachers of basic education: design, construction and validation of an evaluation instrument
Pedagogical Studies; Vol. 44 Núm. 1 (2018); 25-48. -
Didactics on Knowledge: a Road to the Optimization of Didactic Transpositions
Pedagogical Studies; Vol. 36 Núm. 2 (2010); 51-61. -
Didáctica de la educación física, desigualdad y transformación social
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.38 n.especial 2012. -
Didáctica de la Motricidad, una propuesta desarrollada en rel-acción a la infancia
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.38 n.1 2012. -
Didáctica de las Artes Visuales, una aproximación desde sus enfoques de enseñanza
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.1 2017. -
Diferencias de género y edad en rechazo escolar en una muestra de adolescentes chilenos
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.1 2016. -
Diferencias en el desarrollo cognitivo y socioemocional según sexo
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.39 n.2 2013. -
Differential access of immigrant educators to the Chilean school system: Characteristics of an emerging phenomenon
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 4 (2022); 201-224. -
Difficulties and challenges for a change in the practical formation of future teachers
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. Especial (2014); 127-143. -
Difficulties in Initiating Teaching: Equality for All?
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. 1 (2014); 229-242. -
Dificultades de la iniciación docente: ¿iguales para todos?
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.40 n.1 2014. -
Digital Technology Use and Academic Achievement in Chilean Student Teachers
Pedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 3 (2017); 119-133. -
DIMENSIONES DE FRACTURA COGNITIVA EN FORMACION INICIAL DOCENTE EN CHILE: UN ESTUDIO DE CASOS EN TRES CONTEXTOS FORMATIVOS
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.36 n.1 2010. -
Dimensiones, características e indicadores para una escuela democrática
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.3 2016. -
Dimensions of cognitive fracture in initial teacher training in Chile: a study of cases in three formative contexts
Pedagogical Studies; Vol. 36 Núm. 1 (2010); 177-189. -
Dimensions, characteristics and indicators for a democratic school
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 3 (2016); 449-465. -
Dinamización tecnológica de la escuela a través del liderazgo del coordinador TIC
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.2 2017.