Browsing Estudios Pedagógicos by Title
Now showing items 894-913 of 1987
-
Implementación de la Metodología ABP (Aprendizaje Basado en Problemas) en Estudiantes de Primer año de la Carrera de Educación Diferencial
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.39 n.1 2013. -
Implementation of a program to promote socioemotional skills development at school
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 3 (2022); 151-162. -
Implementation of PBL Methodology (Problem Based Learning) in First Year Students of the School of Special Education
Pedagogical Studies; Vol. 39 Núm. 1 (2013); 99-113. -
IMPLICANCIAS DE UN MODELO CURRICULAR MONOCULTURAL EN LA CONSTRUCCIÓN DE LA IDENTIDAD SOCIOCULTURAL DE ALUMNOS/AS MAPUCHES DE LA IX REGIÓN DE LA ARAUCANIA, CHILE
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.35 n.2 2009. -
Implication of gender in the reading test of the Education Quality Measurement System (SIMCE). Analysis of gender, geographic origin, socioeconomic group, and ethnicity in Araucanía region
Pedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 2 (2017); 65-91. -
Implications in the development of remote tutoring in basic and secondary education
Pedagogical Studies; Vol. 49 No. 2 (2023); 201-220. -
Implicit theories about teaching and learning: Are there differences between in-service and pre-service teachers?
Pedagogical Studies; Vol. 38 Núm. 1 (2012); 25-43. -
Implicit Theories about Writing Processes: The relation between the conceptions of Elementary Childhood Education Students and the quality of their Texts
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 3 (2016); 7-26. -
Implicit theories of text comprehension and metacognitive strategies in first year university students
Pedagogical Studies; Vol. 41 Núm. 1 (2015); 143-166. -
Implicit theories of Vocational Education and Training teachers
Pedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 1 (2017); 269-288. -
Importance attributed to the citizenship development in the initial teaching training
Pedagogical Studies; Vol. 34 Núm. 2 (2008); 29-43. -
IMPORTANCIA ATRIBUIDA AL DESARROLLO DE LA CIUDADANÍA EN LA FORMACIÓN INICIAL DOCENTE
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.34 n.2 2008. -
Importancia de las características del profesor y de la escuela en la calidad docente: Una aproximación desde la Teoría de Respuesta del Ítem
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.41 n.2 2015. -
Improvement of listening comprehension in Portuguese as FL in technology-mediated communication contexts
Pedagogical Studies; Vol. 41 Núm. 1 (2015); 27-44. -
Incentivos al trabajo profesional docente y su relación con las políticas de evaluación e incentivo económico individual
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.41 n.1 2015. -
Incidence of Algorithmic Thinking Skills in Problem-Solving Skills: A Didactic Proposal in the Context of Basic Secondary Education
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 2 (2022); 415-433. -
Inclusion and exclusion of gender and class within the chilean school in 4 communes of southern Chile
Pedagogical Studies; Vol. 37 Núm. 2 (2011); 135-145. -
Inclusion in higher education: A trend analysis from the bibliometric perspective
Pedagogical Studies; Vol. 49 No. 2 (2023); 109-132. -
Inclusion in School Learnings: Contributions from a Marginalized Childhood
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 2 (2022); 295-309. -
Inclusión y exclusión de género y clase al interior de la escuela chilena en 4 comunas del sur de Chile
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.37 n.2 2011.