• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Educación Física Chile
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Educación Física Chile
  • View Item

Synchronous and asynchronous physical education with recycled teaching materials on attitude to the environment in elementary education

Educación física sincrónica y asincrónica con material didáctico reciclado sobre la actitud al medio ambiente en educación primaria

Author
Murga Verdugo, Sahira Gishel

Ochoa-Martínez, Paulina Yesica

Hall-López, Javier Arturo

Ferro Ribeiro, Elsa María

Cascante-Rusenhack, Marcio

Monrreal Ortiz, Luis Roberto

Hernández Armas, Esteban

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/refc/article/view/2874
Abstract
The objective of the study was to evaluate the effect of a curricular adaptation in Physical Education using recycled material as teaching strategies on primary school students, during the pandemic (COVID-19). The design was quasi-experimental, involving 46 third and fourth grade primary school students, 16 sessions were applied in synchronous and asynchronous modality, adapting didactic tasks with recycled material, before and after they were evaluated with the environmental attitudes scale for children. Through the 3-way mixed analysis of variance (ANOVA) in one factor, no significant interaction was found between groups and measurements, nor between groups and sex, however, significant values were observed improving attitudes before and after in the synchronous group (p<0.01). In conclusion, greater effectiveness was observed towards the environmental attitude in synchronous sessions, and overall, more pleasure in caring for the environment, favoring the sustainable development objectives established by the UN.
 
El objetivo del estudio fue evaluar el efecto de una adecuación curricular en Educación Física utilizando como estrategias didácticas material reciclado en estudiantes de primaria, durante la pandemia (COVID-19). El diseño fue cuasiexperimental, participando 46 estudiantes de tercer y cuarto grado de primaria, se aplicaron 16 sesiones en modalidad sincrónica y asincrónica, adecuando tareas didácticas con material reciclado, antes y después fueron evaluados con la escala de actitudes ambientales para niños. Mediante el análisis de varianza (ANOVA) de 3 vías mixta en un factor, no se encontró una interacción significativa entre grupos y mediciones, ni entre grupos y sexo, sin embargo, se observó valores significativos mejorando actitudes antes y después en el grupo sincrónico (p<0.01). Como conclusión se observó mayor efectividad hacia la actitud ambiental en sesiones sincrónicas, y de manera global más gusto hacía el cuidado del medio ambiente, favoreciendo los objetivos de desarrollo sostenible establecidos por la ONU.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB