Characterization of academic institutions that dynamize through resource management, higher education in Colombia
Caracterización de instituciones académicas que dinamizan mediante la gestión de recursos, la educación superior en Colombia
Author
González Corredor, José Antonio
Ramírez Adarme, Johanna Patricia
Abstract
The research is descriptive and the general objective was to characterize the academic institutions that boost higher education through resources management in Colombia, using a mixed data collection and convenience sampling (12 Universities). The most relevant results were: the universities are headquartered, headquarters and sectional, have institutional accreditation and NTC ISO 9001: 2015. Between 1 and 30 undergraduate programs are offered, technicians, technologists, masters and doctorates are in official universities. In virtual education there are 29 programs and 45 programs in distance, the aforementioned in all the universities under study. La investigación es descriptiva y el objetivo general fué caracterizar las instituciones académicas que dinamizan mediante la gestión de recursos la educación superior en Colombia, utilizando una recolección de datos mixta y muestreo por conveniencia (12 Universidades). Los resultados más relevantes fueron: las universidades tienen sede principal, sedes y seccionales, cuentan con acreditación institucional y NTC ISO 9001:2015. Se ofertan entre 1 y 30 programas de pregrado, los técnicos, tecnológicos, maestrías y doctorados están en universidades oficiales. En educación virtual se tienen 29 programas y a distancia 45 programas, lo anterior en todas las universidades objeto de estudio.