Show simple item record

Una lectura gramsciana del pensamiento de Paulo Freire

dc.creatorVivero, Luis
dc.date2014-09-16
dc.identifierhttps://cintademoebio.uchile.cl/index.php/CDM/article/view/33052
dc.descriptionHistoricist and political reflection of Freire, gives us a deep look promising in the world. His conviction oppressor and oppressed can liberate each other and together build a more just and equal, is embodied in education as an emancipatory praxis, which must be built into a dialogic relationship between teacher and learner. Paulo Freire's postulates it has influence of diverse intellectual currents and in this tour, we find a permanent invocation to Antonio Gramsci's contributions.en-US
dc.descriptionLa reflexión historicista y política de Freire, nos entrega una mirada profundamente esperanzadora del mundo. Su convicción que opresor y oprimido se pueden liberar mutuamente y en conjunto construir una sociedad más justa e igualitaria, se materializa en la educación como una praxis emancipadora, la cual debe construirse en una relación dialógica entre educador y educando. Los postulados de Paulo Freire tienen influencia de diversas corrientes intelectuales y en ese recorrido, encontramos una permanente invocación a los aportes de Antonio Gramsci.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Ciencias Socialeses-ES
dc.relationhttps://cintademoebio.uchile.cl/index.php/CDM/article/view/33052/34775
dc.sourceCinta de Moebio. Revista de Epistemología de Ciencias Sociales; Núm. 51 (2014): Diciembrees-ES
dc.source0717-554X
dc.source0717-554X
dc.titleA reading from Gramsci of Paulo Freire's thoughten-US
dc.titleUna lectura gramsciana del pensamiento de Paulo Freirees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record