Poetic creativity. The symbolist practice
La creatividad poética. La práctica simbolista
dc.creator | Urrutia Gómez, Jorge | |
dc.date | 2017-07-01 | |
dc.date.accessioned | 2019-09-09T20:25:23Z | |
dc.date.available | 2019-09-09T20:25:23Z | |
dc.identifier | http://revistasacademicas.udec.cl/index.php/atenea/article/view/347 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/103974 | |
dc.description | This article intends to reveal the writing style and structure of a symbolist book, understanding that it is generated from itself, poem to poem, and not as the development of a previous approach to the content. For this purpose, the first poems of Piedra y cielo by Juan Ramón Jiménez, which can be considered as the most symbolist book. | en-US |
dc.description | Este artículo pretende desvelar el modo de escritura de un libro simbolista, entendiendo que se genera desde él mismo, poema a poema, y no como el desarrollo de un planteamiento previo del contenido. Para ello se estudian los primeros poemas del que se puede considerar el libro simbolista más pleno: Piedra y cielo de Juan Ramón Jiménez. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | ATENEA - Universidad de Concepción | es-ES |
dc.relation | http://revistasacademicas.udec.cl/index.php/atenea/article/view/347/746 | |
dc.relation | http://revistasacademicas.udec.cl/index.php/atenea/article/view/347/747 | |
dc.source | Atenea; Núm. 515 (2017); 13-27 | es-ES |
dc.source | 0716-1840 | |
dc.source | 0718-0462 | |
dc.title | Poetic creativity. The symbolist practice | en-US |
dc.title | La creatividad poética. La práctica simbolista | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artículo revisado por pares | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Atenea
[0-9]{4}