Show simple item record

La creatividad poética. La práctica simbolista

dc.creatorUrrutia Gómez, Jorge
dc.date2017-07-01
dc.date.accessioned2019-09-09T20:25:23Z
dc.date.available2019-09-09T20:25:23Z
dc.identifierhttp://revistasacademicas.udec.cl/index.php/atenea/article/view/347
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/103974
dc.descriptionThis article intends to reveal the writing style and structure of a symbolist book, understanding that it is generated from itself, poem to poem, and not as the development of a previous approach to the content. For this purpose, the first poems of Piedra y cielo by Juan Ramón Jiménez, which can be considered as the most symbolist book.en-US
dc.descriptionEste artículo pretende desvelar el modo de escritura de un libro simbolista, entendiendo que se genera desde él mismo, poema a poema, y no como el desarrollo de un planteamiento previo del contenido. Para ello se estudian los primeros poemas del que se puede considerar el libro simbolista más pleno: Piedra y cielo de Juan Ramón Jiménez.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherATENEA - Universidad de Concepciónes-ES
dc.relationhttp://revistasacademicas.udec.cl/index.php/atenea/article/view/347/746
dc.relationhttp://revistasacademicas.udec.cl/index.php/atenea/article/view/347/747
dc.sourceAtenea; Núm. 515 (2017); 13-27es-ES
dc.source0716-1840
dc.source0718-0462
dc.titlePoetic creativity. The symbolist practiceen-US
dc.titleLa creatividad poética. La práctica simbolistaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record