• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

Who Helps Berlusconi win general elections? Political Communication in Italian entertainment shows / ¿Quién ayudó a Berlusconi a ganar las elecciones? La comunicación política en programas de entretención italiana

Author
MAZZONI, MARCO; University of Perugia

Full text
http://cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/31
10.7764/cdi.24.31
Abstract
The present study is based on the hypothesis that the viewer/elector might consume political information even when watching family-targeted entertainment shows featuring lively discussions, interviews to celebrities, music and quizzes. What’s more, by focusing on such urgent issues, these programs might affect the viewer’s political behavior thus helping a candidate to the detriment of his opponent. In Italy this kind of program is represented by two Sunday shows: Domenica in and Buona Domenica. Therefore hypothesis will be validated through the analysis of four installments of this programs aired in April 2008, at the time of the electoral campaign.Palabras clave: Programa de entretención; campaña electoral; noticias blandas/noticias duras; procesamiento de informaciónEste artículo está basado en la hipótesis de que el espectador/elector consume información política aún cuando ve programas familiares de entretención, que matizan debates, entrevistas a celebridades, música y concursos. Incluso más, estos espacios, al focalizarse en temas de actualidad, pueden influir en el comportamiento político, ayudando a un candidato en perjuicio de su oponente. En Italia, este tipo de programas está representado por dos espacios dominicales: Domenica in y Buona Domenica. La hipótesis será validada a través del análisis de cuatro ediciones de estos programas emitidos en abril de 2008, durante la campaña electoral.Keywords: entertainment show; electoral campaign; soft news/hard news; information-processing
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB