• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Revista Signos: Estudios de Lingüística
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Revista Signos: Estudios de Lingüística
  • View Item

Teachers' beliefs and practices towards communicative language teaching in the expanding circle

Creencias y prácticas de los profesores hacia la enseñanza comunicativa de las lenguas en el círculo en expansión

Author
Ashoori Tootkaboni, Arezoo

Full text
http://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/view/350
Abstract
Although communicative approach has been adopted by many textbooks and curricula all over the world, research findings indicate that communicative language teaching (CLT) tenets in classrooms are scarce, with most teachers declaring dedication to the communicative approach but applying more traditional structural approaches in their real practice. The literature suggests that one of the reasons of the inconsistency between theory and classroom practice may be due to neglecting teachers' beliefs. In an effort to recognize teachers' beliefs towards the communicative approach within the English as a Foreign Language context of Iran, a Likert-type scale was developed and validated. The present study concentrates on the development and use of the questionnaire on a sample of 154 Iranian English language teachers whose classroom practices were also observed and evaluated for further investigations. Based on collected data, it was revealed that the majority of teachers had high levels of perception about CLT tenets. However, the study conversely showed that there is a clear mismatch between their beliefs and practical application of CLT.
 
Aunque el enfoque comunicativo ha sido adoptado por muchos libros de texto y currículos de todo el mundo, los hallazgos de la investigación indican que los principios de la enseñanza de las lenguas desde el enfoque comunicativo (EC) en las aulas son escasos, con la mayoría de los profesores declarando dedicación al enfoque comunicativo pero aplicando enfoques estructurales más tradicionales en su práctica real. La literatura sugiere que una de las razones de la inconsistencia entre la teoría y la práctica de la clase puede deberse al descuido de las creencias de los profesores. En un esfuerzo por reconocer las actitudes de los maestros hacia el enfoque comunicativo en el contexto del inglés como lengua extranjera en Irán, se desarrolló y validó una escala de actitudes tipo Likert. El presente estudio se centra en el desarrollo y uso de la escala de actitud en una muestra de 154 profesores de lengua inglesa iraní cuyas prácticas en el aula también se han observado y evaluado para futuras investigaciones. Sobre la base de los datos recabados por medio de un cuestionario y una lista de verificación de observación, los resultados generales mostraron que la mayoría de los profesores tenían altos niveles de percepción acerca de los principios EC. Sin embargo, el estudio inversamente reveló que existe un claro desajuste entre su comprensión teórica y su aplicación práctica.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB