Social Sciences in Pre-school Education
Las ciencias sociales en la educación parvularia
Author
Hidd Nassar, Nebile
Abstract
This note deals with the importance of teaching social sciences in pre-school education and provides guidelines for the contents that should be addressed at this level. To the question "what should I do as a kindergarten educator", the author answers, among other things: to distinguish fundamental notions from the main social sciences: history, anthropology, sociology; to differentiate the main events of universal history and of Chile; to become familiar with the main pre-Hispanic native peoples, of America and of our territory; “to analyze on the social and cultural environment from the axes of analysis common to the different social sciences” (Mineduc, 2012), such as human rights and civility. Esta nota trata de la importancia de enseñar ciencias sociales en educación parvularia y entrega directrices de los contenidos que deben ser abordados en este nivel. A la pregunta “¿qué debo hacer como educadora de párvulos?”, la autora responde, entre otras cosas: distinguir nociones fundamentales de las principales ciencias sociales: historia, antropología, sociología; diferenciar los principales acontecimientos de la historia universal y de Chile; familiarizarse con los principales pueblos originarios prehispánicos, de América y de nuestro territorio; “analizar el entorno cultural y social a partir de ejes de análisis comunes a las distintas ciencias sociales” (Mineduc, 2012), como derechos humanos y civilidad.