What are the formative requirements of social science educators for preschoolers?
¿Cuáles son los requerimientos formativos de las educadoras de párvulos en ciencias sociales?
Author
Miranda Osorio, Ruby
Abstract
This article is based on the results obtained in the first diagnostic evaluation of the Early Childhood Education program, END 2016, of the Universidad de las Américas, established in accordance with the new teaching career law No. 20,903. They show that knowledge in the area of Social Sciences is falling, presenting itself as a weakness for the practice of the profession of future graduates. The present text does not intend to offer a solution to the problem, but rather to give rise to a reflection based on this reality that will make it possible to incorporate remedies into the professional training of the students in the kindergarten education career so that when they enter the work environment, the deficiencies observed may have been corrected. El presente artículo se origina en los resultados obtenidos en la primera evaluación diagnóstica de la carrera de Educación Parvularia, END 2016, de la Universidad de las Américas, establecida de acuerdo con la nueva ley de carrera docente Nº 20.903. En ellos se evidencia que los conocimientos en el área de Ciencias Sociales están descendidos, presentándose como una debilidad para el ejercicio de la profesión de las futuras egresadas. El presente texto no pretende ofrecer una solución al problema, sino que a partir de esta realidad dar origen a una reflexión que permita incorporar remediales a la formación profesional de las estudiantes de la carrera de educación parvularia con el propósito de que al incorporarse al medio laboral las deficiencias observadas hayan quedado subsanadas.