Political-Knowledge Regimes: Building a New Concept from Events of Policy-Change in the Administration of Tabaré Vázquez (Uruguay, 2005-2009)
Regímenes Políticos de Conocimiento: Construyendo un nuevo concepto a partir de eventos de cambio seleccionados en políticas públicas del gobierno de Tabaré Vázquez (Uruguay, 2005-2009)
Author
Garcé, Afolfo; Universidad de la República, Uruguay
Abstract
During the last years, authors have paid increasing attention to the study of contextual factors that shape the use of research into a country’s public polices. The concept of Knowledge Regimes, developed by Campbell and Pedersen (and focused on the supply side of policy relevant research), is one of the most significant recent contributions to this literature. This article is a critique of this concept based on the study of three key policy change events during Vázquez administration in Uruguay. In order to explain the political dynamic of knowledge is necessary to understand the supply-side’s main features. But it is also necessary to study demand-side ones. This criticism leads to the construction of a new concept. Durante los últimos años los expertos han prestado cada vez más atención al estudio de los factores contextuales que moldean el uso de investigación en las políticas públicas de cada país. El concepto de Regímenes de Conocimiento, desarrollado por Campbell y Pedersen (que denota las características centrales de la oferta de investigación social en un país dado), es uno de los aportes recientes más significativos a esta literatura. En este artículo se realiza una crítica de este concepto a partir del estudio de tres eventos de cambio en políticas clave del gobierno de Tabaré Vázquez en Uruguay. Para entender la dinámica de la investigación social no alcanza con entender las características de la oferta. Además es necesario estudiar las de la demanda. Esta crítica conduce a la elaboración de un nuevo concepto.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
An Integrated Environmental Impact Assessment System for Responsible Rural Production in Uruguay
Rodrigues, Geraldo Stachetti; Viñas, Aelita Moreira. Journal of Technology Management & Innovation; Vol. 2 No. 1 (2007); 42-54 -
The teaching of law as an interdisciplinary approach: Analysis of the current curriculum of the Law degree at the Universidad de la República of Uruguay
Barlocci Mariño, Ignacio. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 121-136 -
El Significado Político de los Ministerios Sociales en Argentina, Chile y Uruguay
Midaglia, Carmen; Castillo, Marcelo; Fuentes, Guillermo. Estado, Gobierno y Gestión Pública; Núm. 15-16 (2010); pp. 123 / 154