dc.relation | /*ref*/Abdi, Heidar y Asidi, Bahareh. “A Synopsis of Researches on Teachers’ and Students’ Beliefs about Language Learning”. IJSELL, 3-4 (2015): 104-114. https://www.arcjournals.org/pdfs/ijsell/v3-i4/14.pdf. Abraham, Werner. Terminologie zur neueren Linguistik. Tübingen: Niemeyer, 1974. Bechara, Evanildo. Novo Dicionário de Dúvidas da Língua Portuguesa. Rio de Janeiro: Nova Fronteira, 2016. Baldinger, Kurt. Teoría semántica. Hacia una semántica moderna. Madrid: Alcalá, 1977. Blackburn, Simon. Dicionário Oxford de Filosofia. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 1997. Boysson-Bardies, Bénédicte. ¿Qué es el lenguaje? México D.F. : FCE, 2007. Coseriu, Eugenio. Einführung in die Allgemeine Sprachwissenschaft. Tübingen: Francke, 1992. Crystal, David. English as a Global Language. Cambridge: CUP, 2003. Crystal, David. The Cambridge Encyclopedia of Language. Cambridge: CUP, 2003. Elizaincín, Adolfo. “Un importante reto para la política lingüística panhispánica”. Actas del VII Congreso Internacional de la Lengua Española. Puerto Rico, 2016. http://congresosdelalengua.es/puertorico/ponencias/seccion_5/ponencias_seccio N5/elizaincin-adolfo.htm. Eckkrammer, Eva Martha y Lescure, Stéphanie. “Aménagement linguistique et défense istitutionnalisée de la langue : France”. Manuel de linguistique française. Eds. Claudia Polzin-Haumann y Wolfgang Schweickard. Gruyter, 2015. 133-159. Engelberg, Stefan y Lemnitzer, Lothar. Lexikographie und Wörterbuchbenutzung. Tübingen: Stauffenburg, 2004. Farias, Virginia. “La política panhispánica y su reflejo en las obras académicas. Consideraciones acerca del tratamiento de la variación diatópica y diastrático- diafásica en el DRAE”. Romaniae Pontes. Beiträge zur Geschichte der Gallo- und Iberoromania. Hrsg. Anna-Susan Franke y Vicente Àlvarez-Vives. Berlin: Peter Lang, 2018. 161-175. Glück, Helmut y Werner Sauer, Wolfgang. Gegenwartsdeutsch. Stuttgart: J.B. Metzlersche Verlagsbuchhandlung, 1990. Hartmann, R.R.K y James, Gregory. Dictionary of Lexicography. London: Routledge, 2001. Henne, Helmut. “Die Berufung wird stattgegeben. Plädoyer für die Entwicklung von Sprachgefühl“. Hans-Martin Gauger, Henne Helmut, Wulf Oesterreicher, Manfred Geiier y Wolfgang Müller. Oesterreicher,lf Sprachgefühl? Vier Antworten auf eine Preisfrage. Heidelberg: Norbert Lambert, 1982. 91-137. Jackobson, Roman. “Zwei Seiten der Sprache und zwei Typen aphasischer Störungen“. Aufsätze zur Linguistik und Poetik. Jackobson, Roman. Frankfurt am Main: Ullstein, 1979. 117-141. Kirchner, Friederich.. Wörterbuch der philosophischen Begriffe. Hamburg: Felix Meiner, 2013. Kunkel-Razum, Kathrin, Holzwarth-Raether, Ulrike, Gallmann, Peter y Klaußner, Burghart. Warum es nicht egal ist, wie wir schreiben. Berlin: Bibliographisches Institut 2018. Lázaro Carreter, Fernando. Diccionario de términos filológicos. Madrid: Gredos, 1981. Maldonado Cárdenas, Mireya. “El carácter pluricéntrico del español y sus variedades”. Romaniae Pontes. Beiträge zur Geschichte der Gallo- und Iberoromania Hrsg. Anna-Susan Franke y Vicente Àlvarez-Vives. Berlin: Peter Lang, 2018. 435-446. Martínez de Souza, José. Diccionario de Lexicografía Práctica. Barcelona: Bibliograf, 1995. Morales Pettorino, Félix. “Nuestro dialecto”. El español de Chile. Estudios fónicos, gramaticales y léxicos. Félix Morales Pettorino. Valparaíso: Editorial Puntángeles, 2007. 35-60. Moreno de Alba, José. El español en América. México. D.F.: Fondo de Cultura Económica, 1995. Moreno Fernández, Francisco. “La búsqueda de un español global”. Actas del VII Congreso Internacional de la Lengua Española. Puerto Rico, 2016. http://congresosdelalengua.es/puertorico/ponencias/seccion_5/ponencias_seccio N5/moreno-francisco.htm. Mugglestone, Lynda. Dictionaries. A Very Short Introduction. Oxford: OUP, 2011. Nunan, David. “The Impact of English as a Global language on Educational Policies and Practices the Asia-Pacific Region”. TESOL Quarterly, 37. 4 (2003): 589- 613. Peters, Pam. “Prescription and description”. The Handbook of English Linguistics. Eds. Aarts, Bas y April McMahon. Malden, Oxford, Victoria: Blackwell Publishing, 2006. 759-780. Piller, I. “Language ideologies”. In: K. Tracy, C. Ilie, & T. Sandel (eds.), The International encyclopedia of language and social interaction. West Sussex: Wiley-Blackwell, vol. 2. 2015, 917-927. Rabanales, Ambrosio. “Qué es hablar correctamente?” Revista de Educación, 119 (1984): 49-58. Robins, R.H. A Short History of Linguistics. London: Longman, 1990. Cours de Linguistique Générale. Saussure de, Ferdinand. Genève: Arbre d’Or, 2005. https://arbredor.com/ebooks/CoursLinguistique.pdf. Sinclair, John. Corpus, Concordance, Collocation. Oxford: OUP, 1991. Walter, Henriette. Le français dans tout les sens. Paris: Robert Laffont, 1988. Wee, Lionel. “Language policy and planning”. The Routledge Handbook of Applied Linguistics. Ed. James Simpson. London- New York: Routledge, 2011. 12-23. Zanatta, Flávia. A normatividade e seu reflexo em dicionários semasiológicos de língua portuguesa. Tesina de maestría. Programa de Pós-Graduação em Letras, Univeridade Federal do Rio Grande do Sul. Porto Alegre, 2010. http://hdl.handle.net/10183/25429. Zimmermann, Thomas y Sternfeld, Wolfgang. Introduction to semantics. An essential guide to the composition of meaning. Berlin: de Gruyter, 2013. Zolin-Vesz, Fernando. “Crenças sobre o ensino-aprendizagem de espanhol em uma escola pública”. Revista Brasileira de Linguística Aplicada. 13.3 (2013): 815- 828. | |