Concordant use of the existential verb ‘haber’ (there is/are) in the written language of learners of Spanish as a foreign language
Uso concordado del verbo ‘haber’ existencial en la lengua escrita de aprendices de español como lengua extranjera
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Criado de Diego, Cecilia | |
dc.date | 2019-12-05 | |
dc.date.accessioned | 2020-01-07T15:48:28Z | |
dc.date.available | 2020-01-07T15:48:28Z | |
dc.identifier | http://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/view/167 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/123368 | |
dc.description | The study presents an analysis of the concordant and non-concordant usage of the existential verb haber (there is/are) in two corpora of language learners: CAES and CORANE. The data is compared with that obtained from a previous study on the pluralization of haber by native Spanish speakers based on CORPES. The purposes are to know how learners experience a phenomenon in variation, and to contribute to the systematization of content regarding standards, usage and geolectal variation in SFL/SSL, so we also propose a way of dealing with the verb haber, aimed at SFL/SSL professionals. The results show that concordant usage among learners is minority compared to non-concordant use, although it is high compared to its use among native Spanish speakers. | en-US |
dc.description | El estudio es un análisis del uso concordado y no concordado del verbo ‘haber’ existencial en dos corpus de aprendices: el CAES y el CORANE. Los datos se comparan con los obtenidos en un estudio previo sobre la pluralización en nativos de español a partir del CORPES. Los resultados muestran que el uso concordado entre aprendices es minoritario en relación con el uso no concordado; no obstante, es elevado en comparación con su uso entre nativos de español. El objetivo último del estudio es contribuir a la sistematización del contenido sobre norma, uso y variedad geolectal en ELE-L2, por lo que también realizamos una propuesta de tratamiento del fenómeno dirigida a profesionales de ELE-L2. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/xml | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Valparaíso | es-ES |
dc.relation | http://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/view/167/150 | |
dc.relation | http://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/view/167/217 | |
dc.relation | http://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/downloadSuppFile/167/148 | |
dc.relation | http://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/downloadSuppFile/167/149 | |
dc.relation | http://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/downloadSuppFile/167/150 | |
dc.relation | http://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/downloadSuppFile/167/151 | |
dc.rights | Copyright (c) 2019 Revista Revista Signos. Estudios de Lingüística | es-ES |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre | en-US |
dc.source | Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre | es-ES |
dc.source | 0718-0934 | |
dc.source | 0718-0934 | |
dc.subject | Pluralization; corpus of language of learners; grammatical agreement; error analysis; variation | en-US |
dc.subject | verbo ‘haber’ existencial; pluralización; lingüística de corpus de aprendices; adquisición de ELE-L2; análisis de errores | es-ES |
dc.title | Concordant use of the existential verb ‘haber’ (there is/are) in the written language of learners of Spanish as a foreign language | en-US |
dc.title | Uso concordado del verbo ‘haber’ existencial en la lengua escrita de aprendices de español como lengua extranjera | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | en-US | |
dc.type | es-ES |