Show simple item record

Uso concordado del verbo ‘haber’ existencial en la lengua escrita de aprendices de español como lengua extranjera

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorCriado de Diego, Cecilia
dc.date2019-12-05
dc.date.accessioned2020-01-07T15:48:28Z
dc.date.available2020-01-07T15:48:28Z
dc.identifierhttp://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/view/167
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/123368
dc.descriptionThe study presents an analysis of the concordant and non-concordant usage of the existential verb haber (there is/are) in two corpora of language learners: CAES and CORANE. The data is compared with that obtained from a previous study on the pluralization of haber by native Spanish speakers based on CORPES. The purposes are to know how learners experience a phenomenon in variation, and to contribute to the systematization of content regarding standards, usage and geolectal variation in SFL/SSL, so we also propose a way of dealing with the verb haber, aimed at SFL/SSL professionals. The results show that concordant usage among learners is minority compared to non-concordant use, although it is high compared to its use among native Spanish speakers.en-US
dc.descriptionEl estudio es un análisis del uso concordado y no concordado del verbo ‘haber’ existencial en dos corpus de aprendices: el CAES y el CORANE. Los datos se comparan con los obtenidos en un estudio previo sobre la pluralización en nativos de español a partir del CORPES. Los resultados muestran que el uso concordado entre aprendices es minoritario en relación con el uso no concordado; no obstante, es elevado en comparación con su uso entre nativos de español. El objetivo último del estudio es contribuir a la sistematización del contenido sobre norma, uso y variedad geolectal en ELE-L2, por lo que también realizamos una propuesta de tratamiento del fenómeno dirigida a profesionales de ELE-L2.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/xml
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Valparaísoes-ES
dc.relationhttp://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/view/167/150
dc.relationhttp://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/view/167/217
dc.relationhttp://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/downloadSuppFile/167/148
dc.relationhttp://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/downloadSuppFile/167/149
dc.relationhttp://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/downloadSuppFile/167/150
dc.relationhttp://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/downloadSuppFile/167/151
dc.rightsCopyright (c) 2019 Revista Revista Signos. Estudios de Lingüísticaes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourceRevista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembreen-US
dc.sourceRevista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembrees-ES
dc.source0718-0934
dc.source0718-0934
dc.subjectPluralization; corpus of language of learners; grammatical agreement; error analysis; variationen-US
dc.subjectverbo ‘haber’ existencial; pluralización; lingüística de corpus de aprendices; adquisición de ELE-L2; análisis de erroreses-ES
dc.titleConcordant use of the existential verb ‘haber’ (there is/are) in the written language of learners of Spanish as a foreign languageen-US
dc.titleUso concordado del verbo ‘haber’ existencial en la lengua escrita de aprendices de español como lengua extranjeraes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record