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Positive Attitude Location Towards Enviroment

dc.creatorGuevara Martínez, Javier
dc.creatorRodríguez Álvarez, Carolina
dc.date2002-01-01
dc.identifierhttps://revistapsicologia.uchile.cl/index.php/RDP/article/view/17289
dc.identifier10.5354/0719-0581.2002.17289
dc.descriptionEsta investigación evalúa las actitudes de una muestra aleatoria de 343 sujetos pertenecientes a igual número de familias, de un universo de 1,600 familias y una población total de 8,000 ciudadanos. La población de estudio (familias y ciudadanos) es a su vez un segmento de las ciudades de Apizaco y Huamantla (Estado de Tlaxcala, México).Este estudio forma parte de una investigación más amplia que articula los resultados de cada una de sus líneas para potenciarlas. El propósito de esa investigación consiste en cambiar el comportamiento y las actitudes de la población con respecto al manejo de sus desechos domésticos, mediante el despliegue de estrategias de influencia y persuasión social. Parte de la premisa que la solución al problema de la basura consiste en no generarla , lo cual se concreta cuando los ciudadanos participan en la separación de sus desechos, para que estos sean reincorporados al proceso de producción.Este trabajo evalúa las actitudes con respecto a la basura y al servicio de recolección. Esta evaluación (pre-test) se incorpora a la aplicación de otros instrumentos que contribuyen a establecer el modo de vida de la población, con la cual se conocerá la trama social de la población. Se contempla una segunda evaluación (pos-test) para saber qué actitudes cambiaron después del despliegue de las estrategias de persuasión.La población presenta actitudes orientadas ambientalmente pero de baja intensidad, (de 0 a 1 en una escala de 3 a 3). Inferimos que la propaganda ambiental y las posturas gubernamentales y no gubernamentales han generado una preocupación ambiental en la población pero no su desenlace. No encontramos diferencias significativas según atributos de la población y de las comunidades.es-ES
dc.descriptionThis research evaluated the behavior of 343 people (chosen at random) from the cities of Apizaco and Huamantla (Tlaxcala State, Mexico). Individuals were chosen from 1600 families and a total population of 8000 citizens.This study is one component of a broader, in-depth research that links all the results of its branches/fields to strengthen them. The aim of this research is to change the way domestic wastes is handled thanks to various influential strategies and social  persuasion . The first step to devise solutions to wastes problem is not to create them initially. This becomes true when citizens separate their wastes for re-use in the production process.The study assesses attitudes towards garbage and garbage collection. The pre-test research also uses other instruments/tools concerning population s way of life, which is known as social frame of the population. Secondary research (post-test) will be utilized to evaluate change in behaviors after the use of persuasive strategies.The population already has environment-friendly behavior, however these are very basic (from 0 to 1). We assume that campaigns to protect environment, the position of the government and other groups stressed the importance of environment to the population but not enough to be an end in itself. We do not see major/significative differences according to population and communities characteristics. This research evaluated the behavior of 343 people (chosen at random) from the cities of Apizaco and Huamantla (Tlaxcala State, Mexico). Individuals were chosen from 1600 families and a total population of 8000 citizens.This study is one component of a broader, in-depth research that links all the results of its branches/fields to strengthen them. The aim of this research is to change the way domestic wastes is handled thanks to various influential strategies and social  persuasion . The first step to devise solutions to wastes problem is not to create them initially. This becomes true when citizens separate their wastes for re-use in the production process.The study assesses attitudes towards garbage and garbage collection. The pre-test research also uses other instruments/tools concerning population s way of life, which is known as social frame of the population. Secondary research (post-test) will be utilized to evaluate change in behaviors after the use of persuasive strategies.The population already has environment-friendly behavior, however these are very basic (from 0 to 1). We assume that campaigns to protect environment, the position of the government and other groups stressed the importance of environment to the population but not enough to be an end in itself. We do not see major/significative differences according to population and communities characteristics.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Ciencias Socialeses-ES
dc.relationhttps://revistapsicologia.uchile.cl/index.php/RDP/article/view/17289/18031
dc.sourceRevista de Psicología; Vol. 11 Núm. 2 (2002); Pág. 93-109es-ES
dc.source0719-0581
dc.source0716-8039
dc.titleLocalización de Actitudes Proambientaleses-ES
dc.titlePositive Attitude Location Towards Enviromenten-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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