An analysis about seduction and harassment at the university (San Martín, Argentina)
Un análisis sobre la seducción y el acoso en la universidad (San Martín, Argentina);
;
dc.creator | Palumbo, Mariana | |
dc.creator | López, Belén | |
dc.creator | Pagnone, Melina | |
dc.date | 2020-01-21 | |
dc.date.accessioned | 2020-02-05T19:04:41Z | |
dc.date.available | 2020-02-05T19:04:41Z | |
dc.identifier | https://revistapuntogenero.uchile.cl/index.php/RPG/article/view/56247 | |
dc.identifier | 10.5354/0719-0417.2019.56247 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/123873 | |
dc.description | Abstract This article, firstly, describes and analyzes, comparatively, scenes of harassment in situations of seduction that have, as targets, men and women. Secondly, examines what are the effects of these scenes in the construction of female and male subjectivity. This article analyzes those experiences in male and female students from the National University of San Martin, Argentina. The question that backs up this work is based on what are the thresholds that lead from a passage of eroticism consented to situations that are perceived by the students, as harassment and what do they do with these experiences. The methodology is qualitative, it is based on in-depth interviews to students from this University and the complaints about violence against women, received by the Integral Council on Gender Violence and Sexualities at the University. | en-US |
dc.description | El objetivo de este artículo es, por un lado, describir y analizar comparativamente escenas de acoso/hostigamiento en el marco de situaciones de seducción que tienen como destinatarios/as a varones y mujeres; y, por el otro, examinar cuáles son los efectos de las mismas en la construcción de subjetividad femenina y masculina. Se analizan dichas experiencias en estudiantes varones y mujeres de la Universidad Nacional de San Martín, Argentina. La pregunta que vertebra este trabajo apunta a reconocer los umbrales que llevan de un pasaje del erotismo consentido a situaciones que son percibidas, por los/as estudiantes, como acoso, y qué hacen frente a este hecho. La metodología es cualitativa y se desprende de la realización de entrevistas en profundidad a estudiantes de la Universidad y de la recepción de denuncias sobre violencia contra las mujeres, por parte de la Consejería Integral en violencia de género y sexualidades de dicha Universidad. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad de Chile. Facultad de Ciencias Sociales | es-ES |
dc.relation | https://revistapuntogenero.uchile.cl/index.php/RPG/article/view/56247/59492 | |
dc.rights | Derechos de autor 2020 Revista Punto Género | es-ES |
dc.source | Revista Punto Género; Núm. 12 (2019): Diciembre; pp. 48-72 | en-US |
dc.source | Revista Punto Género; Núm. 12 (2019): Diciembre; pp. 48-72 | es-ES |
dc.source | 0719-0417 | |
dc.title | An analysis about seduction and harassment at the university (San Martín, Argentina) | en-US |
dc.title | Un análisis sobre la seducción y el acoso en la universidad (San Martín, Argentina) | es-ES |
dc.title | fr-CA | |
dc.title | pt-BR | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista Punto Género
[0-9]{4}