• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Revista de la Construcción. Journal of Construction
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Revista de la Construcción. Journal of Construction
  • View Item

Reference Virtual Design Team (VDT) probabilities to Design Construction Project Organizations

Parámetros de referencia de Virtual Design Team (VDT) para el diseño de organizaciones de proyectos de construcción.

Author
Concha, Marcelo

Alarcón, Luis Fernando

Mourgues, Claudio

Full text
http://revistadelaconstruccion.uc.cl/index.php/RDLC/article/view/13306
Abstract
This paper reports the results obtained from five virtual models of construction project organizations developed using the Virtual Design Team (VDT) method. The results were compared with the real project organization performance in each case and their probabilities inputs were calibrated to obtain benchmark reference inputs for future projects. The models were validated comparing their predictions with real results obtained in the projects and the predicted behavior of the organizations was subjected to the assessment and approval of technical experts of the companies in the study. The calibrated models obtained represent reality within appropriate margins given the variable nature of the problem, being able to predict the performance of projects with results generally less than 5% difference between the real performance and modeling results, achieving probabilities close to those from literature and well received by companies in the structured interview, with over 70% approval in the predicted factors covered. These results contribute to expand the uses of VDT methodology and to adapt this methodology to local companies, which enables to model organizations at the planning and design phase, achieving improvements in terms of cost, schedule and quality risks.
 
Este paper muestra los resultados obtenidos en cinco modelos virtuales de organizaciones de proyectos de construcción utilizando la metodología Virtual Design Team (VDT). Los resultados fueron comparados con los resultados reales de cada proyecto en cada caso y sus probabilidades de entrada fueron calibradas para obtener datos de entrada de referencia para proyectos futuros. Los modelos fueron validados a través de la comparación de las predicciones con los resultados reales de los proyectos y los ajustes respectivos para disminuir las brechas, y a través de la aprobación de los expertos técnicos de las empresas del estudio. Los modelos obtenidos representan la realidad dentro de márgenes razonables, dada la naturaleza variable del problema, siendo capaces de predecir los resultados con un rango menor a un 5% de diferencia entre lo real y lo simulado, logrando probabilidades cercanas a las encontradas en literatura y obteniendo más del 70% de aprobación en el total de factores analizados. Estos resultados contribuyen a expandir los usos de la metodología VDT y a adaptarla a las empresas locales, lo que les permitirá modelar sus organizaciones en la fase de planificación y diseño, logrando mejoras en términos de costo, programa y riesgos de calidad.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • COGNITIVE DESIGN APPLIED TO COMMUNITY-BASED TOURISM: A SOCIOCONSTRUCTIVIST PROPOSAL FOR THE DEVELOPMENT OF THE VIRTUAL MUSEUM OF THE CABULA QUILOMBO 

    Conceição de Almeida Martins, Luciana; de Paula Santos da Silva, Francisca; Rodrigues Matta, Alfredo Eurico. Gestión Turística; Núm. 27 (2017); 22-43
  • Alternatives of Design: Architecture for Cyberspace as an education strategy Study Case Multiuser Virtual 3D Interactive Branch for the Virtual Workshop of the Americas 

    Bustos López, Gabriela I.; Vélez Jahn, Gonzalo. Revista de Arquitectura; Vol. 13 Núm. 15 (2007): Arquitectura como acción docente; Pág. 32-38
  • Alternatives of Design: Architecture for Cyberspace as an education strategy Study Case Multiuser Virtual 3D Interactive Branch for the Virtual Workshop of the Americas 

    Bustos López, Gabriela I.; Vélez Jahn, Gonzalo. Revista de Arquitectura; Vol. 13 Núm. 15 (2007): Arquitectura como acción docente; Pág. 32-38
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB