Critical Evaluation of Professional Development and Training Programs for Civil Engineers in Baghdad: Professional development
Evaluación crítica de programas de desarrollo y formación profesional para Ingenieros Civiles en Bagdad: Professional development
Author
Al Mohsin, Mohammed
Al Hadithi, Bevian
Alnuaimi, Ali
Full text
http://revistadelaconstruccion.uc.cl/index.php/RDLC/article/view/204910.7764/RDLC.17.1.96
Abstract
Construction industry comprises a high degree of competition; the performance of construction projects is highly affected by the performance of civil engineers who are the core of construction productivity. Professional development is one of the essential milestones toward improving the performance of civil engineers. This paper, critically, evaluates the professional development and training of civil engineers in Baghdad. This encompassed the study of the existing programs offered for the professional development, the expected impact, and suggestions. Data were collected from 113 professional civil engineers about the existing professional development programs and training courses and analyzed. Large variations were found in terms of the time spent for professional development, despite the fact that they are comparable to some developed countries. Pitfalls in the field of professional training and development were clear. Remedial suggestions including professional development program and appraisal system were presented. It was emphasized that collaborative efforts by all stakeholders are required to ensure sustainable professional development. En la industria de la construcción existe un alto grado de competencia, y los ingenieros civiles, quienes constituyen el núcleo de la producción en la construcción, afectan enormemente los resultados de los proyectos de construcción. El desarrollo profesional es uno de los hitos esenciales para mejorar el desempeño de los ingenieros civiles. Este artículo evalúa críticamente el desarrollo profesional y la formación de ingenieros civiles en Bagdad, y abarca tanto el estudio de los programas ofrecidos para el desarrollo profesional, como su deseado impacto, y sugerencias. Este estudio recogió y analizó datos de 113 ingenieros civiles profesionales acerca de programas de desarrollo profesional existentes y cursos de capacitación. Se encontraron variaciones grandes en términos del tiempo empleado para el desarrollo profesional, aunque los resultados son comparables a los de algunos países desarrollados. Los peligros en el campo de la formación y el desarrollo profesionales fueron claros. Se presentaron sugerencias correctivas, incluyendo programas de desarrollo profesional y sistemas de evaluación. Se hizo hincapié en que se necesita más colaboración de parte de todos los interesados para poder garantizar la sostenibilidad del desarrollo profesional.