Show simple item record

Autovías de primera generación. Valoración de los préstamos participativos en el marco de las opciones reales

dc.creatorLara-Galera, Antonio L.
dc.creatorSánchez-Soliño, Antonio
dc.creatorGalindo-Aires, Rubén
dc.date2016-08-31
dc.identifierhttp://revistadelaconstruccion.uc.cl/index.php/RDLC/article/view/12866
dc.descriptionThe concept of highway has been applied in Spain to a high capacity road that does not meet all the requirements of motorways. The Strategic Planof Infrastructure and Transport 2005-2020 has tackled as a priority the reform of these infrastructures in the form of public works concessions,remunerating the concessionaire using a shadow toll scheme. As part of the project financing, concession companies had public equity loans tofinance initially unforeseen works. Traditional methods of investment valuation do not quantify accurately the extent and effectiveness of suchmeasures. The aim of this study is to provide a methodology based on the real options theory to quantify the real value provided by these loans toconcessionaires. The study shows that this type of public loans adds an important value to the contracts. So, an adequate design of this financialsupport must be considered in order to have a balanced sharing of risks.en-US
dc.descriptionEl concepto de autovía se ha aplicado en España a una vía de alta capacidad, que no reúne todos los requisitos de las autopistas. El Plan Estratégicode Infraestructuras y Transporte 2005-2020 ha abordado con carácter prioritario la reforma de estas infraestructuras en forma de concesión deobra pública, remunerando al concesionario mediante un peaje en sombra. Como parte de la financiación del proyecto, las sociedadesconcesionales tuvieron préstamos participativos del Estado para financiar las obras no previstas inicialmente. Los métodos tradicionales devaloración de inversiones no permiten valorar de manera precisa este tipo de medidas. El objetivo de este trabajo es aportar una metodologíabasada en la teoría de opciones reales para cuantificar el valor de estos préstamos. Los resultados muestran que estas ayudas aportan un valorimportante al concesionario, por lo que la Administración debe diseñarlas adecuadamente para que haya un reparto equitativo de riesgos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherEscuela de Construcción Civil de la Pontificia Universidad Católica de Chileen-US
dc.relationhttp://revistadelaconstruccion.uc.cl/index.php/RDLC/article/view/12866/11458
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0en-US
dc.sourceRevista de la Construcción. Journal of Construction; Vol. 15 No. 2 (2016): Revista de la Construcción. Journal of Construction; 115-124en-US
dc.source0718-915X
dc.subjectopción reales-ES
dc.subjectpréstamo participativoes-ES
dc.subjectautovíaes-ES
dc.subjectautopistaes-ES
dc.subjectconcesiónes-ES
dc.subjectreal optionen-US
dc.subjectparticipation loanen-US
dc.subjecthighwayen-US
dc.subjectmotorwayen-US
dc.subjectconcessionen-US
dc.titleFirst generation highways. Participation loans valuation in the framework of real optionsen-US
dc.titleAutovías de primera generación. Valoración de los préstamos participativos en el marco de las opciones realeses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record