Show simple item record

Mechanistic-empirical pavement design guide: características y elementos distintivos

dc.creatorMartínez Díaz, Margarita
dc.creatorPérez, Ignacio
dc.date2015-04-30
dc.identifierhttp://revistadelaconstruccion.uc.cl/index.php/RDLC/article/view/13264
dc.descriptionThis paper is aimed at describing the most distinctive features of the pavement design method known as Mechanistic-Empirical Pavement Design Guide and to compare it with other renowned methodologies, while emphasizing its advantages and disadvantages. The MEPDG can accurately predict damage evolution, thus helping to choose the most appropriate design for new pavements or to schedule the conservation of the already existing ones. After analyzing different pavement design and management methods, the MEPDG stands out as the most comprehensive one as it takes into account and properly combines the greatest number of factors that affect the pavement. Therefore, some countries outside the USA have already imported and calibrated this method, what, at the same time, allows the scientific community to carry out comparative studies and improve its small deficiencies.en-US
dc.descriptionEl objetivo de este artículo es describir los rasgos más característicos del método de diseño de firmes conocido como Mechanistic-Empirical Pavement Design Guide, así como compararlo con otras metodologías de renombre, destacando sus ventajas y desventajas. El MEPDG puede predecir con precisión la evolución de los deterioros, ayudando por tanto a elegir el diseño más adecuado para el caso de firmes de nueva construcción, o a programar la conservación de los ya existentes. Tras analizar diferentes métodos de diseño y gestión de firmes, el MEPDG destaca como el más completo al ser el que tiene en cuenta un mayor número de factores que afectan al firme. Por ello algunos países fuera de EEUU ya han importado y calibrado este método, lo que al mismo tiempo permite a la comunidad científica llevar a cabo estudios comparativos y mejorar sus pequeñas deficiencias.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherEscuela de Construcción Civil de la Pontificia Universidad Católica de Chileen-US
dc.relationhttp://revistadelaconstruccion.uc.cl/index.php/RDLC/article/view/13264/11696
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0en-US
dc.sourceRevista de la Construcción. Journal of Construction; Vol. 14 No. 1 (2015): Revista de la Construcción. Journal of Construction; 31-40en-US
dc.source0718-915X
dc.subjectPavimentoses-ES
dc.subjectdiseñoes-ES
dc.subjectadministraciónes-ES
dc.subjectdaño incrementales-ES
dc.subjectoptimizaciónes-ES
dc.subjectPavementen-US
dc.subjectdesignen-US
dc.subjectmanagementen-US
dc.subjectincremental damageen-US
dc.subjectoptimizationen-US
dc.titleMechanistic-empirical pavement design guide: features and distinctive elementsen-US
dc.titleMechanistic-empirical pavement design guide: características y elementos distintivoses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record