• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Magallanes
  • Sophia Austral
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Magallanes
  • Sophia Austral
  • View Item

The evaluation of the formative processes in teachers from the Magallanes region (Chile)

Evaluación sobre los procesos formativos de los docentes de la región de Magallanes (Chile)

Author
Garay Aguilar, Mario

Sillard Velásquez, Mario

Full text
http://www.sophiaaustral.cl/index.php/shopiaaustral/article/view/130
Abstract
In the last decades, diverse policies aimed at improving initial teacher training (FID) have been designed and implemented in our country. In order to know to what extent these actions have had effect in the teachers currently in service in the Region of Magallanes, this investigation was based on the teachers’ perception on their own initial teaching training, what it has been useful in their professional performance and what deficiencies they identify while they are in-service teachers at schools. The findings show, in general, a high level of satisfaction with the teaching training formation (FID) and younger teachers give a more critical evaluation to the house of studies where they graduated from than those who were graduated from selective institutions who report a positive evaluation on their training processes.
 
En las últimas décadas se han diseñado e implementado en nuestro país diversas políticas orientadas a mejorar la Formación Inicial Docente (FID). Para conocer en qué medida estas acciones han tenido efectos, en los docentes en ejercicio de la Región de Magallanes, en el presente artículo se investigó la percepción de los profesores sobre cómo fue su formación inicial, qué de ella les ha sido útil en su desempeño profesional y qué carencias identifican al ejercer su profesión en las escuelas. Los hallazgos muestran en general un alto nivel de satisfacción con la FID y que los docentes más jóvenes evalúan de forma más crítica la casa de estudios de la que egresaron y los profesores que egresaron de instituciones selectivas reportan una positiva evaluación sobre sus procesos de formación.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB