• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Magallanes
  • Sophia Austral
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Magallanes
  • Sophia Austral
  • View Item

Students’ implicit theories on text comprehension: Advances and major research challenges in initial teacher training and other disciplines

Teorías implícitas de los estudiantes sobre comprensión de textos: Avances y principales desafíos de investigación en la formación inicial de profesores y otras disciplinas

Author
Makuc Sierralta, Margarita

Full text
http://www.sophiaaustral.cl/index.php/shopiaaustral/article/view/302
Abstract
This article presents the results of the study of text comprehension from the student's perspective, specifically aims to detect the prevailing implicit theories about text comprehension of university students who are in their first year at university. In this regard, the presence of three implicit theories on comprehension described in previous studies with secondary education language teachers is discussed: linear theory, interactive theory, and literary theory. Likewise, the predominant theories are investigated according to the disciplinary training of the students, characterizing them based on the implicit theories about text comprehension they hold and that are manifested in contexts of university education. Finally, it is analyzed the relationship between implicit theories and the reading proficiency of the students themselves.
 
En este artículo se presentan resultados del estudio de la comprensión de textos desde la perspectiva del estudiante, específicamente interesa detectar las teorías implícitas predominantes sobre comprensión de textos de los estudiantes universitarios que cursan su primer año en la universidad. Al respecto, se discute la presencia de tres teorías implícitas sobre comprensión descritas en estudios previos con profesores de lenguaje de enseñanza secundaria: teoría lineal, teoría interactiva y teoría literaria. Asimismo, se indaga en las teorías predominantes según la formación disciplinaria de los estudiantes, caracterizándolos a partir de las teorías implícitas sobre la comprensión textual que sostienen y que se manifiestan en contextos de enseñanza universitaria. Finalmente, se analiza la relación entre las teorías implícitas y la competencia lectora de los propios estudiantes.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB