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dc.contributores-ES
dc.creatorBatista Sanchez, Ernesto
dc.creatorPerez Ricardo, Elizabeth del Carmen
dc.creatorSerrano Leyva, Beatriz
dc.date2020-06-30
dc.date.accessioned2020-07-08T12:05:12Z
dc.date.available2020-07-08T12:05:12Z
dc.identifierhttp://riat.utalca.cl/index.php/test/article/view/545
dc.identifier10.4067/S0718-235X2020000100097
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/137605
dc.descriptionTourism destination image has been the centre of interest of several research last decades. This research aimed to develop a bibliometric analysis with retrospective-descriptive purposes on the academic international production available in Sciencedirect between 1997 and 2008. The scientific production was classified and analysed employing several bibliometric indicators, among which the following stand up: productivity by authors, chronological variations in the publications and research lines analysis. The analysis was developed using “TOURISM” AND “DESTINATION IMAGE” in the published articles. For the content analysis were employed the following software: Endnote X7, Bibexcel, Excel, Pajec and VOSviewer. The main results show the increase in the interestrelated to this construct, being Tourism Management the most productive journal. Furthermore, gaps were identified for forthcoming research related to big data analytics and its impact on the formation process of the tourism destination image.Keywords: destination image, bibliometric analysis, tourismRESUMENLa imagen de destinos turísticos ha sido el objeto de estudio de numerosas investigaciones en las últimas décadas. La presente investigación tuvo como objetivo realizar un estudio bibliométrico con carácter retrospectivo descriptivo sobre la producción científica internacional de este constructo disponible en Sciencedirect entre 1997 y 2018. La producción científica fue clasificada y analizada a partir de diversos indicadores, entre los que se encuentran la productividad por autores, la variación cronológica de las publicaciones y el análisis de líneas de investigación. Se utilizaron las palabras claves ¨TOURISM¨AND ¨DESTINATION IMAGE¨ en artículos originales publicados por revistas. Para el procesamiento y análisis de la información se utilizaron los softwares Endnote X7, Bibexcel, Excel, Pajek y VOSviewer. Los principales resultados muestran el crecimiento en el interés vinculado a esta temática, siendo Tourism Management la revista más productiva. Además, se identificaron brechas para futuras investigaciones destacándose el análisis de big data y su impacto en la formación de la imagen de destino.Palabras clave: imagen de destino, análisis bibliométrico,turismoReceived: 2020-01-17 Accepted for publication: 2020-03-03 Published: 2020-06-31es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Talcaes-ES
dc.relationhttp://riat.utalca.cl/index.php/test/article/view/545/567
dc.rightsCopyright (c) 2020 Revista Interamericana de Ambiente y Turismo - RIATes-ES
dc.sourceRevista Interamericana de Ambiente y Turismo - RIAT; Vol. 16, Núm. 1 (2020): Revista Interamericana de Ambiente y Turismo; 97-105es-ES
dc.sourceInteramerican Journal of Environment and Tourism; Vol. 16, Núm. 1 (2020): Revista Interamericana de Ambiente y Turismo; 97-105en-US
dc.source0718-235X
dc.source0717-6651
dc.subjectTurismo; marketinges-ES
dc.subjectBibliometría; imagen de destinos turisticoses-ES
dc.titleBibliometric study of tourism destination image in Science Directes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typees-ES


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