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Factors Influencing Private Label Preference in an Emerging Market

Factores que influyen en la preferencia por las marcas de distribuidor en un mercado emergente

Author
Gómez S., Mónica

Paiva, Galo

Schnettler M., Berta

Full text
https://revistas.uchile.cl/index.php/EDA/article/view/56384
10.5354/0719-0816.2012.56384
Abstract
The purpose of this study was to contribute knowledge concerning private label products in Chile, to determine if there exist differences in purchasing perception between buyers and nonbuyers, to identify the factors affecting the intention of buying private label products, and whether these factors differ with those obtained in studies on market trends in Europe and in the United States. A multistage random sampling survey was conducted on households in Temuco, Chile, and the results showed that 20% of respondents were frequent buyers of private label products. The purchase level did not differ by social class. Using one-way ANOVA was determined that purchasers of private label products, in an effort to save more on shopping than non-users, have higher perceived quality and greater knowledge than non-users of these private label products. Linear regression analysis showed that the main factors determining purchase intent were shopping frequency and attitude towards private labels. The main variable affecting the attitude was the perceived quality of private label products. These outcomes present similar results obtained during studies conducted in European countries and/or in the United States.
 
El propósito de este estudio es contribuir al conocimiento acerca de las marcas de distribuidor en Chile, determinar si existen diferencias en la percepción entre compradores y no compradores y determinar cuáles son los factores que afectan la intención de compra de las marcas de distribuidor y si estos factores difieren con los obtenidos en estudios en mercados de Europa y Estados Unidos. Se realizó una encuesta a nivel de hogares en Temuco, Chile, sobre la base de un muestreo aleatorio polietápico. Los resultados muestran que el 20% de los encuestados es comprador frecuente de marcas de distribuidor y el nivel de compra no difiere por clase social. Utilizando ANOVA de un factor se determinó que los compradores de marcas de distribuidor buscan ahorrar más en sus compras que los no usuarios, tienen mayor percepción de la calidad y mayor conocimiento que los no usuarios de estas marcas. Mediante regresión lineal se obtuvo que los principales factores que determinan la intención de compra son la frecuencia de compra y actitud hacia las marcas de distribuidor, y la variable principal que afecta la actitud es la percepción de la calidad de las marcas de distribuidor. Estos resultados no difieren de los estudios realizados en países de Europa o en Estados Unidos.
 
Metadata
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