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Diseño de servicios financieros vía análisis conjunto

dc.creatorMuñoz C., Juan Pablo
dc.date1994-06-06
dc.identifierhttps://revistas.uchile.cl/index.php/EDA/article/view/56684
dc.identifier10.5354/0719-0816.1994.56684
dc.descriptionThe article describes the design of a new financial service concept in Chile, by means of conjoint analysis. The concept was named "personal banking" and consists in the offering of highly personalized bank services, oriented to the high-income market segment, so that customers can satisfy all their financial needs without visiting a bank branch. The implicit assumption is that the higher volume of operations of this market segment justifies the offering of a prime service. At the same time, this service may generate a higher customer loyalty, concentrating personal and business bank transactions in the same bank. The results of the research, which was performed in a high-income customer sample segmented by activity: top executives, self-employed professionals and entrepreneurs, revealed a high potential for the personal banking concept. The most valued attributes were Telebank and Personal Banker, which mean time saving for the customer.en-US
dc.descriptionEl artículo describe el diseño de un nuevo concepto de servicio financiero en Chile, por medio de análisis conjunto. El concepto fue denominado "personal banking" y consistió en la presentación de servicios bancarios altamente personalizados, orientados al segmento socioeconómico alto, de tal forma que los clientes puedan satisfacer todas sus necesidades financieras sin tener que acudir a una sucursal del banco. El supuesto implícito en el concepto es que el mayor volumen de operaciones de este segmento de mercado justifica la prestación de un servicio "prime". Al mismo tiempo, este servicio podría generar una mayor lealtad de los clientes, concentrando sus operaciones bancarias personales y comerciales en el mismo banco. El resultado de la investigación, que se realizó en una muestra de clientes profesionales independientes y empresarios, reveló un alto potencial para el concepto de personal banking. Los atributos más valorados fueron Telebank y Personal Banker, que implican ahorro de tiempo para el cliente.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherDepartamento de Administración, Universidad de Chile, Facultad de Economía y Negociosen-US
dc.relationhttps://revistas.uchile.cl/index.php/EDA/article/view/56684/60035
dc.rightsCopyright (c) 2020 Estudios de Administraciónen-US
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en-US
dc.sourceEstudios de Administración; Vol 1 No 1 (1994): (January-June); 1-13es-ES
dc.sourceEstudios de Administración; Vol 1 No 1 (1994): (January-June); 1-13en-US
dc.source0719-0816
dc.source0717-0653
dc.titleFinancial services design via conjoint analysisen-US
dc.titleDiseño de servicios financieros vía análisis conjuntoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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