• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Estudios de Administración
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Estudios de Administración
  • View Item

Effect of psychographic characteristics on the intention to purchase private brands in Chile

Efecto de las características psicográficas en la intención de compra de marcas privadas en Chile

Author
Manzur M., Enrique

Hidalgo C., Pedro

Olavarrieta S., Sergio

Farías N., Pablo

Full text
https://revistas.uchile.cl/index.php/EDA/article/view/56459
10.5354/0719-0816.2005.56459
Abstract
Private Labels are steadily but slowly included in Chileans´ consumption baskets. However, they have not reached the market share and penetration levels of European countries. The main objective of this article is to study how customers` psychographics affect private labels buying intentions. A shopping center intercept study was conducted, interviewing 300 female shoppers, regarding 14 psychographic variables and private labels purchase intentions. Nine product categories were used, in order to improve the generalizability of findings. Using discriminant analysis, the relative importance of each psychographic variable to explain private labels´ purchasing intentions was assessed, in order to help retailers and manufacturers optimize their marketing efforts of private labels.
 
Las marcas privadas se han incorporado estable, pero lentamente en las canastas de compra de los chilenos. Sin embargo, ellas no han alcanzado los niveles de participación de mercado y penetración que se observan en países europeos. El principal objetivo de este artículo es estudiar cómo las características psicográficas de los consumidores pueden afectar la intención de compra de las marcas privadas. Para ello, se realizó una encuesta de intercepción de mall a 300 compradoras, en relación a 14 variables psicográficas y a la intención de compra de marcas privadas. Se usaron nueve categorías de productos como una manera de aumentar la posibilidad de generalización de los resultados. Utilizando la técnica de análisis discriminante, se estableció la importancia de cada variable para explicar las intenciones de compra de marcas privadas y así orientar de mejor forma los esfuerzos de marketing de marcas privadas por parte de detallistas y fabricantes.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB