DID-Matching Methodology Applied to Export Promotion Public Policy
Metodología DID-Matching aplicada a la política pública de promoción de exportaciones
Author
Geldres W., Valeska V.
Etchebarne L., M. Soledad
Bustos M., Luis H.
Abstract
This article shows how the Did Matching Methodology as an impact evaluation tool can be applied to a specific exportation public policyinstrument, called Export Marketing Assistance (EMA). The article presents a study in which 59 export firms of the Araucanía region in Chile were analyzed. The results show a positive relationship between export performance and exportation public policy instrument used. However, this relationship is not statistically significant. El artículo presenta una metodología de evaluación de impacto de instrumentos de políticas públicas, aplicados al marketing internacinoal. Específicamente, se aplica esta metodología a la Asistencia de Marketing de Exportación (AME) a un grupo de 59 empresas exportadores en la región de La Araucanía. Los resultados muestran que las empresas que utilizaron los instrumentos lograron un mejor desempeño exportador relativo a aquellas que no los utilizaron.No obstante lo anterior, los resultados no presentan diferencias estadísticamente significativas.