Show simple item record

Being a jazz musician in Cuba. From the imaginary to the aesthetic judgment;
;

dc.creatorGonzález Moreno, Liliana
dc.date2020-07-11
dc.identifierhttps://revistamusicalchilena.uchile.cl/index.php/RMCH/article/view/57944
dc.descriptionEste artículo reflexiona acerca de la formación local en el ámbito del jazz en Cuba, destacando el posicionamiento ambiguo y a la vez determinante de la academia, y los aprendizajes autodidactas de la improvisación y el pensamiento jazzístico, convertidos en tradición. La plataforma de gestión, por su parte, se transforma en una referencia para la configuración y legitimación de los juicios estéticos acerca del jazz en Cuba.es-ES
dc.descriptionThis article reflects on the local training in the field of jazz in Cuba, highlighting the ambiguous and at the same time decisive position of the academy, and the self-taught learning of improvisation and jazz thinking, turned into tradition. The management platform, becomes a reference for the configuration and legitimization of aesthetic judgments about jazz in Cuba.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.formataudio/mpeg
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Arteses-ES
dc.relationhttps://revistamusicalchilena.uchile.cl/index.php/RMCH/article/view/57944/61788
dc.relationhttps://revistamusicalchilena.uchile.cl/index.php/RMCH/article/view/57944/69888
dc.rightsDerechos de autor 2020 Revista Musical Chilenaes-ES
dc.sourceRevista Musical Chilena; Vol. 74 Núm. 233 (2020): Enero - Junio; 49-68es-ES
dc.source0717-6252
dc.source0716-2790
dc.titleSer jazzista en Cuba. Del imaginario al juicio estéticoes-ES
dc.titleBeing a jazz musician in Cuba. From the imaginary to the aesthetic judgmenten-US
dc.titlefr-CA
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record