Demography of business outlets in the city of Cordoba (Spain) and determinants of their assessment.
Demografía de locales comerciales en la ciudad de Córdoba (España) y determinantes en su valoración.;
Author
Rey-Carmona, Francisco José
Núñez-Tabales, Julia M.
Abstract
There are few empirical studies concerning business outlets, in spite of their relevance in a city’s structure and setup. This real estate market is quite different from residential real estate markets. This paper discusses business outlet markets in the city of Córdoba (Spain), including an overview of the cities’ facilities, in order to determine the price of the business outlets. An econometric model has been developed –using the Hedonic Price Methodology– which has helped estimate the marginal price of each of the features that explain the total price, quantifying such influence so as to value its relative importance on such price. Son escasos los estudios empíricos existentes en torno al local comercial, a pesar de su relevancia en la estructura y en la configuración de la ciudad. El funcionamiento de este mercado inmobiliario presenta importantes diferencias con respecto al mercado inmobiliario de uso residencial. El presente artículo analiza el mercado de locales comerciales de la ciudad de Córdoba (España), incluyendo una panorámica general de los establecimientos de la ciudad. Con el objetivo de determinar el precio del local comercial, se ha obtenido un modelo econométrico –haciendo uso de la Metodología de Precios Hedónicos–, lo que ha permitido estimar el peso marginal de cada uno de los atributos que explican el precio total, cuantificando esa influencia de modo que se consiga valorar su importancia relativa sobre el mismo.