• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Sociedad Chilena de Pediatría
  • Revista Chilena de Pediatría
  • View Item
  •   Home
  • Sociedad Chilena de Pediatría
  • Revista Chilena de Pediatría
  • View Item

Children and internet: the paedriatric vision of the new "digital generation"

Los niños e Internet. La visión pediátrica de la nueva "generación digital"

Author
Moraga M., Francisco

Contreras R., María de los Ángeles

Full text
http://www.revistachilenadepediatria.cl/index.php/rchped/article/view/2106
Abstract
A new "children´s digital media culture" is swiftly moving into place on the Internet. Computer technology has ushered in a new era of mass media, bringing with it great promise and great concerns about the effect on children´s development and well being. With the development of each new wave of media technology (films in the 1900s, radio in the 1920s and television in the 1940s), proponents touted the educational benefits for children, while opponents voiced fears about exposure to inappropriate commercial, sexual, and violent content. The possibility that a child´s exploration on the Internet might lead to inappropriate content, aggressive advertising or even dangerous contact with strangers has given rise to a number of efforts to create "safe zones" and laws to protect them in on-line experience. An approach to protecting childrens privacy would seek to support parents; further analysis of existing measures, including privacy enhancing techniques, laws and self-regulatory mechanisms is needed to understand how well these measures achieve the goal of protecting children with that of ensuring freedom of expression. The purpuse of this revision is to deliver to the paediatrician, in its inescapable educational role, elements that permit the orientation of the family, to obtain that the children develop a responsible attitude set against the utilization of the computer and of Internet, that permit the child to take the advantages that offer this technology while at the same time that protect against the damages that Internet can expose them to.
 
En los niños de hoy se está desarrollando rápidamente una "cultura de los medios digitales" especialmente por el uso de Internet. La informática lidera una nueva era de medios de comunicación, trayendo con ella grandes promesas y preocupaciones por el efecto sobre el desarrollo y el bienestar de los niños, así como los efectos de la inequidad de acceso. Cada nueva tecnología de medios (películas en los 1900s, radio en los años 20, y la televisión en los años 40), genera debate entre partidarios, quienes realzan las ventajas educativas para los niños, y opositores, quienes expresan sus temores sobre la exposición a contenido inadecuado lo comercial, sexual y violencia. La posibilidad que la exploración de Internet pueda conducir a contenido inadecuado o a contactos peligrosos con extraños ha dado lugar a esfuerzos por crear "zonas seguras" y leyes para proteger la navegación de los niños, la familia sigue siendo la mejor protección para que los niños desarrollen actividades nuevas en condiciones seguras, pero a muchos padres la velocidad de desarrollo de la "generación digital" los ha dejado en una situación de desventaja frente a hijos que han crecido con el computador como un elemento más de su vida diaria. Por otro lado, lograr el equilibrio entre el derecho a una navegación libre y enriquecedora pero a la vez segura y controlada, y que no descuide aspectos fundamentales de la vida real, es una disyuntiva que no tiene una respuesta única y sobre la cual falta mucho por investigar. El propósito de esta revisión es entregar al pediatra, en su rol educativo ineludible, elementos que le permitan orientar a la familia para conseguir que sus hijos desarrollen una actitud responsable frente a la utilización del computador y de Internet, que le permitan aprovechar al máximo las ventajas que ofrece esta tecnología, y a la vez que contribuyan a protegerse contra los perjuicios a los que Internet puede exponerlos.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB