Job insertion and adaptation of new teachers in special education
Inserción y adaptación laboral del profesor novel de educación diferencial.
Author
Medina Andrade, José
Elgueta Ferrada, Sandra
Gaete Vargas, Yalipsi
Toro Zúñiga, Claudia
Abstract
Teaching in special or differential education currently implies a comprehensive initial teacher training, suitable to deliver to the environment trained new teachers and in correspondence with the local and global demands of society, demands that progressively move towards a transformation for diversity and inclusion. of all and all in the different social settings. The present investigation explored the phenomenon of the new teacher in differential education in different educational contexts from the perspective of their insertion and adaptation to the educational environment. Through a qualitative approach based on the case study and through interviews and focus groups with members of the educational community, he sought to determine and analyze the perception of these key informants about the new teachers of the Pedagogy in Differential Education career in his cohort 2017 and 2018 from the University of the Americas and these first moments of his practical professional teaching practice. The data show a level of preparation according to the needs of educational institutions, as well as a successful adaptation to the reality of the environment that surrounds them, building their professional identity in their first years of work as differential education teachers. La docencia en educación especial o diferencial en la actualidad implica una formación inicial docente integral, apta para entregar al medio profesores nóveles capacitados y en correspondencia con las demandas locales y globales de la sociedad, demandas que progresivamente avanzan hacia una transformación para la diversidad e inclusión de todos y todas en los distintos escenarios sociales. La presente investigación exploró el fenómeno del docente novel en educación diferencial en diferentes contextos educativos desde la perspectiva de su inserción y adaptación al medio educativo. Mediante un enfoque cualitativo basado en el estudio de caso y a través de entrevistas y focus group a integrantes de la comunidad educativa, buscó determinar y analizar la percepción de estos informantes claves en torno a los docentes nóveles de la carrera Pedagogía en Educación Diferencial en su cohorte 2017 y 2018 de la Universidad de las Américas y estos primeros momentos de su practica práctica profesional docente. Los datos dan cuenta de un nivel de preparación acorde a las necesidades de las instituciones educativas, además de una adaptación exitosa a la realidad del medio que los rodea, construyendo su identidad profesional en sus primeros años de trabajo como docentes de educación diferencial.