Show simple item record

Caracterización de la industria de servicios de transporte forestal en Chile y estrategias competitivas de las firmas

dc.creatorAndalaft Ch., Alejandro
dc.creatorLanderos B., Ricardo
dc.creatorPerret G., Julian
dc.date2005-12-30
dc.date.accessioned2020-09-28T11:00:12Z
dc.date.available2020-09-28T11:00:12Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/bosque/article/view/5710
dc.identifier10.4067/s0717-92002005000300016
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/153647
dc.descriptionAn analysis of the forest transport industry is made. The results are based on a survey of a select sample of 79 forest transport service firms, and interviews with clients and suppliers. The analysis allowed a detailed explanation of the whole competitive environment in which forest transport firms operate, determining a low attractive of the industry, hence their profitability. Cost leadership is the strategy that dominates the industry. Therefore, size is a relevant factor to improve the competitive position of the firm before its suppliers and clients. Size represents a series of decisions and strategic commitments through time with the forest transport industry. The analysis of some particular firms, based on the resourced based view of the firm and activities system and their segmentation into strategic groups, allowed to define and recognize the key activities and singularities that allow these firms to operate with advantages in efficiency and profitability, within low average performance business. Some large and medium size firms investment and development criteria have positioned them considerably better than another firms in the industry.en-US
dc.descriptionSe analiza la industria del transporte forestal. Los resultados se basan en una encuesta realizada a una muestra de 79 firmas de servicios de transporte de productos forestales primarios, entrevistas con los clientes y proveedores. El análisis explica el contexto competitivo en el cual se desempeñan las firmas de transporte forestal, determinándose un bajo atractivo actual de la industria, y por lo tanto de las posibilidades de renta de las firmas. La estrategia que domina a la industria es el liderazgo en costos. La escala o tamaño es relevante para mejorar la posición competitiva de la firma ante proveedores y clientes. El tamaño representa una serie de decisiones y compromisos estratégicos a través del tiempo con la industria. El análisis de las firmas basado en teoría de la firma y desarrollo de capacidades y actividades, y su segmentación en grupos estratégicos, permitió definir y reconocer las actividades clave y que las llevan a desempeñarse con ventajas en eficiencia y rentabilidad en una industria de bajo rendimiento promedio. Hay algunas firmas grandes y medianas consideradas exitosas porque tienen criterios de inversión y desarrollo que las han hecho estar considerablemente mejor posicionadas que el resto de las firmas de la industria.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Ciencias Forestales y Recursos Naturales.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/bosque/article/view/5710/6815
dc.rightsDerechos de autor 2005 BOSQUEes-ES
dc.sourceBOSQUE; Vol. 26 Núm. 3 (2005); 137-148en-US
dc.sourceBOSQUE; Vol. 26 Núm. 3 (2005); 137-148es-ES
dc.source0717-9200
dc.source0304-8799
dc.titleCharacterization of the forest transportation service industry in Chile and their competitive strategiesen-US
dc.titleCaracterización de la industria de servicios de transporte forestal en Chile y estrategias competitivas de las firmases-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record