Show simple item record

Regulación de la Agresividad Entre Preescolares Mediante el Entrenamiento a Madres y Profesoras*

dc.creatorGuerra, Cristóbal
dc.creatorFredes, Verónica
dc.creatorCampaña, Maria
dc.creatorGutiérrez, Lisette
dc.creatorPlaza, Hugo
dc.date2017-05-27
dc.date.accessioned2020-09-28T14:57:52Z
dc.date.available2020-09-28T14:57:52Z
dc.identifierhttp://teps.cl/index.php/teps/article/view/142
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/153957
dc.descriptionThe aim of this research was to evaluate the effectiveness of an intervention directed to reduce the frequency of aggressive behavior among pre- school children, by training their mothers and teachers. A training program for mothers and teachers was designed and implemented, in order to modify their irrational beliefs referred to the guidance of kids and to teach them appropriate procedures for modification in the children’s behavior.The design for the assessment of an effective treatment implementation was the so called multiple baseline design in terms of clinical and statistical meaning. The intervention was successful since the mothers and teachers diminished his irrational beliefs and improved their skills of behavior modification when tackling the aggressiveness of the toddlers. On the other hand, the children also diminished the frequency of aggressiveverbal, physical and opponent behavior both within the family and school contexts.en-US
dc.descriptionEl objetivo de la investigación fue evaluar la efectividad de una intervención dirigida a disminuir la frecuencia de conductas agresivas en preescolares mediante el entrenamiento a madres y profesoras. Se diseñó e implementó un programa de entrenamiento a madres y profesoras tendiente a modificar sus creencias irracionales referidas a la crianza de los niños y a capacitarlas en una serie de procedimientos de manejo conductual infantil. El diseño empleado para evaluar la efectividad del tratamiento fue el de línea base múltiple. Se analizan los resultados de la intervención en base a criterios de significación clínica y estadística. La intervención fue exitosa ya que las madres y profesoras disminuyeron sus creencias irracionales y mejoraron sus habilidades de manejo conductual para hacer frente a la agresividad de los niños. De esta manera los niños disminuyeron la frecuencia del comportamiento agresivo verbal, físico y oposicionista tanto en el contextofamiliar como escolar.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherSociedad Chilena de Psicología Clínicaes-ES
dc.relationhttp://teps.cl/index.php/teps/article/view/142/169
dc.rightsDerechos de autor 2017 Terapia Psicológicaes-ES
dc.sourceTerapia Psicológica; Vol. 29 No. 2 (2011); 197-211en-US
dc.sourceTerapia Psicológica; Vol. 29 Núm. 2 (2011); 197-211es-ES
dc.source0718-4808
dc.source0716-6184
dc.subjectAggressivenessen-US
dc.subjectpre- school childrenen-US
dc.subjectparents’ trainingen-US
dc.subjectintervention in school contexten-US
dc.subjecteffective treatmentsen-US
dc.subjectAgresividades-ES
dc.subjectpreescolareses-ES
dc.subjectentrenamiento a padreses-ES
dc.subjectintervención en contexto escolares-ES
dc.subjecttratamientos efectivoses-ES
dc.titleRegulation of The Aggressiveness Among Pre-School Children by The Training of Mothers and Teachersen-US
dc.titleRegulación de la Agresividad Entre Preescolares Mediante el Entrenamiento a Madres y Profesoras*es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record