Show simple item record

DE JUEGOS Y METÁFORAS HACIA UNA FILOSOFÍA DE LA EDUCACIÓN CON ROSTRO DE NIÑEZ

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorEspinosa, Juan Pablo
dc.date2017-12-30
dc.date.accessioned2020-10-08T16:05:58Z
dc.date.available2020-10-08T16:05:58Z
dc.identifierhttps://sintesis.uai.cl/index.php/intusfilosofia/article/view/183
dc.identifier10.15691/0718-5448Vol11Iss2a183
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/154565
dc.descriptionThe present article seeks to assume a philosophy of education which gives space to new forms of knowledge of reality from the mediation of the ludic, metaphors and imagination. As a working hypothesis, we argue that these elements enable the construction of educational, social and cultural practices that allow the recognition of the beginning of a new episteme and a new society in the children’s face, that give greater space to sensitivity, questions and creativity. In this way, it will be evident the overcoming of certain monological educational practices, which are not limited to the surprise of what arises from the games and metaphors of childhood.en-US
dc.descriptionEl presente artículo busca asumir una filosofía de la educación que dé espacio a nuevas formas de conocimiento de la realidad a partir de la mediación de lo lúdico, las metáforas y la imaginación. Como hipótesis de trabajo sostenemos que dichos elementos posibilitan la construcción de prácticas educativas, sociales y culturales que permiten reconocer en el rostro de la niñez el inicio de una nueva episteme y sociedad que dan mayor espacio a la sensibilidad, a las preguntas y a la creatividad. De esta manera, se evidenciará la superación de ciertas prácticas educativas monológicas, encorsetadas y que no dan cabida a la sorpresa de lo que surge desde los juegos y metáforas de la infancia. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Adolfo Ibáñez - Adolfo Ibáñez Universityes-ES
dc.relationhttps://sintesis.uai.cl/index.php/intusfilosofia/article/view/183/176
dc.rightsCopyright (c) 2018 Juan Pablo Espinosaes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0es-ES
dc.sourceSíntesis. Revista de Filosofía; Vol. 11, Núm. 2 (2017): Filosofía e infanciaes-ES
dc.source2452-4476
dc.source2452-4476
dc.subjectImagination; philosophy of education; childhood; questions; creativityen-US
dc.subjectImaginación; filosofía de la educación; niñez; preguntas; creatividades-ES
dc.titleOF GAMES AND METAPHORS. TOWARDS A PHILOSOPHY OF EDUCATION WITH A CHILD'S FACEen-US
dc.titleDE JUEGOS Y METÁFORAS HACIA UNA FILOSOFÍA DE LA EDUCACIÓN CON ROSTRO DE NIÑEZes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record