Show simple item record

ALGUNAS PARADOJAS DE LA ÉTICA ARISTOTÉLICA

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorBossi, Beatriz
dc.date2016-12-28
dc.date.accessioned2020-10-08T16:06:00Z
dc.date.available2020-10-08T16:06:00Z
dc.identifierhttps://sintesis.uai.cl/index.php/intusfilosofia/article/view/30
dc.identifier10.15691/0718-5448Vol1Iss1a30
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/154591
dc.descriptionThe purpose of this paper is to explore some Aristotelian clues which could help us in the attempt to solve Six paradoxes of the Aristotelian Ethics, which have caused misunderstandings: 1. The goal of Ethics is to help us become good, but moral speeches cannot make people good. 2. Practical wisdom does not set the end of our actions, but only the means: are we determined by early habits for life? 3. If we are only partially responsable for our dispositions, how can we become totally responsible for our behaviour as adults? 4. If intellect moves nothing, and bad habits are firmly established, how can anyone change? 5. If the bad person ignores he is bad and cannot be persuaded, what can the legislator do about him? 6-. If, in order to be virtuons one should be practically wise, and in order lo be practically wise, one should be virtuous, which is the starting point?en-US
dc.description El propósito de este artículo es explorar algunas pistas aristotélicas que podrían ayudarnos en el intento de resolver seis paradojas de la Ética aristotélica causantes de malentendidos: l. El propósito de la Ética es ayudarnos a ser buenos, pero los discursos morales no hacen buena a la gente. 2. La sabiduría práctica no fija el fin de nuestras acciones, sino sólo los medios: ¿estamos determinados de por vida por nuestros hábitos tempranos? 3. Si solo somos parcialmente responsables de nuestras disposiciones ¿cómo podríamos llegar a ser totalmente responsables por nuestro comportamiento como adultos? 4 Si el intelecto no mueve a nada, y los malos hábitos están firmemente establecidos ¿cómo alguien podría cambiar? 5. Si la mala persona ignora que lo es y no puede ser persuadida ¿qué puede hacer con ella el legislador? 6. Si en orden a ser virtuoso se debe ser prácticamente sabio y en orden a ser prácticamente sabio se debe ser virtuoso ¿cuál es el punto de partida?es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Adolfo Ibáñez - Adolfo Ibáñez Universityes-ES
dc.relationhttps://sintesis.uai.cl/index.php/intusfilosofia/article/view/30/23
dc.rightsCopyright (c) 2016 Beatriz Bossies-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0es-ES
dc.sourceSíntesis. Revista de Filosofía; Vol. 1, Núm. 1 (2007)es-ES
dc.source2452-4476
dc.source2452-4476
dc.subjectvirtue; habit; appetite; desire; practical wisdom practical reason; willen-US
dc.subjectvirtud; hábito; apetito; deseo; sabiduría práctica; razón práctica; voluntades-ES
dc.titleSOME PARADOXES OF ARISTOTLES ETHICSen-US
dc.titleALGUNAS PARADOJAS DE LA ÉTICA ARISTOTÉLICAes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record