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FENOMENOLOGÍA, HERMENÉUTICA Y RELATIVISMO

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorAndereggen, Ignacio
dc.date2017-01-10
dc.date.accessioned2020-10-08T16:06:08Z
dc.date.available2020-10-08T16:06:08Z
dc.identifierhttps://sintesis.uai.cl/index.php/intusfilosofia/article/view/81
dc.identifier10.15691/0718-5448Vol3Iss1a81
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/154639
dc.descriptionWe begin with Husserl, who influences Heidegger and hermeneutics. In Phenomenology and Theory of Knowledge he develops a speculation on the principles of knowledge. Phenomenology imports a double relativistic derivation. Under «pure» phenomenology, all true science is developed a priori, as in Kant, but in such a way as to take upon itself everything that is «possible». From an epistemological point of view, science thus loses its regulation by the object, the second being constituted by the first. The world of the sensible is no beginning for the knowledge of the intellect; it becomes rather an obstacle to be overcome to achieve «pure» science. In Gadamer we find a super —relativism, synthesized in the surpassing of the opposition between relativism and systematic philosophy, which would place us in the field peculiar to «theology». The influx of hermeneutics in Catholic theology is harmful insomuch as it implies an opposition to metaphysics, and purports to replace authentic mysticism.en-US
dc.descriptionComenzamos por Husserl, quien influye sobre Heidegger y la hermenéutica. En Fenomenología y Teoría del Conocimiento desarrolla una especulación acerca de los  principios del Conocimiento. La fenomenología comporta una doble derivación relativista. Debajo de la fenomenología «pura», toda verdadera ciencia se constituye a priori como en Kant, pero de manera que entra en ella todo aquello que es «posible».  Desde el punto de vista gnoseológico la ciencia pierde su regulación por el objeto,siendo éste constituido por ella. El mundo de lo sensible, no es inicio del conocimiento  de la inteligencia; constituye más bien un obstáculo que debe ser salvado para llegar a la ciencia «pura». En Gadamer encontramos un super —relativismo, sintetizado en la superación de la oposición entre relativismo y filosofía sistemática, la cual nos pondría  en el campo propio de la «teología». El influjo de la hermenéutica en la teología católica es nocivo en cuanto implica la oposición a la metafísica, y pretende reemplazar la auténtica mística.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Adolfo Ibáñez - Adolfo Ibáñez Universityes-ES
dc.relationhttps://sintesis.uai.cl/index.php/intusfilosofia/article/view/81/74
dc.rightsCopyright (c) 2017 Ignacio Andereggenes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0es-ES
dc.sourceSíntesis. Revista de Filosofía; Vol. 3, Núm. 1 (2009)es-ES
dc.source2452-4476
dc.source2452-4476
dc.subjectPhenomenology; Hermeneutics; Relativism; Husserl; Heidegger; Gadammeren-US
dc.subjectFenomenología; hermenéutica; relativismo; Husserl, Heidegger; Gadameres-ES
dc.titlePHENOMENOLOGY, HERMENEUTICS AND RELATIVISMen-US
dc.titleFENOMENOLOGÍA, HERMENÉUTICA Y RELATIVISMOes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typees-ES


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