Show simple item record

Flipping the Classroom in Political Science: Student Achievement and Perceptions

dc.creatorBetti, Andrea
dc.creatorGarcía Domonte, Aurora
dc.creatorBiderbost, Pablo
dc.date2020-08-13
dc.identifierhttp://ojs.uc.cl/index.php/rcp/article/view/18935
dc.identifier10.4067/S0718-090X2020005000102
dc.descriptionEl método de clase invertida está adquiriendo importancia como técnica pedagógica para mejorar el desempeño de los estudiantes. La mayoría de los estudios hasta la fecha han examinado las posibles aplicaciones de la clase invertida en el campo de las ciencias naturales, detectando un impacto generalmente positivo. Su aplicación ha sido mucho menos frecuente en el campo de las Ciencias Sociales, en particular de las Ciencias Políticas. Este proyecto tiene el objetivo de generar datos sobre el aprendizaje activo en las Ciencias Políticas, a través de un experimento en una clase de “Estudios Regionales: América Latina.” A través de un análisis cuantitativo, estudiamos el desempeño de los estudiantes en una clase invertida, mientras que, a través de una serie de grupos focales, exploramos sus percepciones sobre la clase invertida y otras técnicas de aprendizaje activo.en-US
dc.descriptionThe flipped-classroom method is acquiring importance as a pedagogical technique to improve the learning performance of students. So far, most studies have examined the possible applications of the flipped-classroom method in the natural sciences realm, with most analyses certifying its positive impact. It has been applied much less frequently in the realm of the social sciences, particularly in political science. Our project aims to generate data about active learning in political science by conducting an experiment in a class entitled “Regional Studies: Latin America.” Using quantitative analysis, we study academic performance in a flipped class, and through qualitative analysis, we explore student perceptions about the flipped classroom and other active-learning techniques.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto de Ciencia Política, Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://ojs.uc.cl/index.php/rcp/article/view/18935/20423
dc.rightsDerechos de autor 2020 Andrea Betti, Aurora García Domonte, Pablo Biderbostes-ES
dc.sourceRevista de Ciencia Política; Vol. 40 No. 3 (2020); 589-615en-US
dc.sourceRevista de Ciencia Política; Vol. 40 Núm. 3 (2020); 589-615es-ES
dc.source0718-090X
dc.subjectenseñanzaen-US
dc.subjectRelaciones Internacionalesen-US
dc.subjectCiencia Políticaen-US
dc.subjectaprendizaje activoen-US
dc.subjectTeaching Innovationes-ES
dc.subjectPolitical Sciencees-ES
dc.subjectInternational Relationses-ES
dc.subjectActive Learninges-ES
dc.titleFlipping the Classroom in Political Science: Student Achievement and Perceptionsen-US
dc.titleFlipping the Classroom in Political Science: Student Achievement and Perceptionses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record