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dc.creatorFuentes-García, Fernando J.
dc.creatorCosano-Carrillo, Ana B.
dc.creatorSánchez-Cañizares, Sandra M.
dc.date2015-05-01
dc.date.accessioned2020-10-29T14:43:34Z
dc.date.available2020-10-29T14:43:34Z
dc.identifierhttps://rcia.uc.cl/index.php/ijanr/article/view/1504
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/156534
dc.descriptionBecause of the significant growth that the Spanish organic vineyard sector is experiencing, this paper’s objective is to analyze and describe potential international markets for the exportation of organic wine. The methodology followed classifies the potential international markets for exportation in accordance with secondary data concerning the countries participating in this research, specific variables relating to the product under study and the use of statistical quality filters. The different types of quantitative variables that influence consumption are studied using k-median clustering analysis. According to the systematic analysis approach developed, the most favorable markets for Spanish organic wine exportation are the United States, China, Canada and certain European countries with a relevant commercial relationship with Spain (France, United Kingdom, Germany and Switzerland).En este trabajo se analizan los mercados exteriores para la exportación de los vinos ecológicos ante el importante incremento que está experimentando el viñedo ecológico español (actualmente más de un tercio del total mundial).  Se utiliza una metodología que sistematiza la valoración de mercados de exportación a partir de datos secundarios de los países a valorar, variables específicas del producto objeto de estudio y filtros cualitativos. Tras un análisis cluster de k-medias y el enfoque sistemático desarrollado, los mercados más favorables para las exportaciones de vinos ecológicos españoles son Estados Unidos, China, Canadá y algunos países europeos con una relación comercial relevante con España (Francia, Reino Unido, Alemania y Suiza).en-US
dc.descriptiones-ES
dc.format
dc.languageeng
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chileen-US
dc.relationhttps://rcia.uc.cl/index.php/ijanr/article/view/1504/1152
dc.sourceInternational Journal of Agriculture and Natural Resources; Vol 42, No 2 (2015); 139-152en-US
dc.sourceInternational Journal of Agriculture and Natural Resources; Vol 42, No 2 (2015); 139-152es-ES
dc.source2452-5731
dc.source2452-5731
dc.subjectAGRICULTURAL ECONOMICSen-US
dc.subjectEco-agriculture, organic wine, international trade, priority market, comercio internacional, eco-agricultura, mercado prioritario, vino orgánico.en-US
dc.subjectes-ES
dc.subjectes-ES
dc.titleExploratory analysis of foreign markets for Spanish organic winesen-US
dc.titlees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typees-ES


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