Show simple item record

Conocer las rutinas para innovar en la geografía escolar

dc.creatorSouto González, Xosé M.
dc.creatorGarcía Monteagudo, Diego
dc.date2020-05-29
dc.identifierhttp://ojs.uc.cl/index.php/RGNG/article/view/14612
dc.identifier10.4067/S0718-34022019000300207
dc.descriptionMany proposals for innovation fail due to the permanence of school routines and educational traditions. The theory of social representations allows us to know these obstacles, which are inserted as professional habits in the teaching of geography. In this article we show the convergence of the methodologies of representations and the geography of perception and behavior in the analysis of school geography. The empirical examples with different subjects from which we have obtained information show us the possibility of transforming obstacles into problems and designing an educational alternative that grants a social utility to school geography.en-US
dc.descriptionMuchas propuestas de innovación fracasan ante la permanencia de las rutinas escolares y las tradiciones educativas. La teoría de las representaciones sociales nos permite conocer dichos obstáculos, que se insertan como hábitos profesionales en la enseñanza de la geografía. En este artículo mostramos la convergencia de las metodologías de las representaciones y la geografía de la percepción y del comportamiento en el análisis de la geografía escolar. Los ejemplos empíricos con diferentes sujetos de los que hemos obtenido información nos muestran la posibilidad de transformar los obstáculos en problemas y diseñar una alternativa educativa que conceda una utilidad social a la geografía escolar.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chile, Facultad de Historia, Geografía y Ciencias Políticas, Instituto de Geografíaes-ES
dc.relationhttp://ojs.uc.cl/index.php/RGNG/article/view/14612/12082
dc.sourceRevista de Geografía Norte Grande; Núm. 74 (2019); 207-228es-ES
dc.source0718-3402
dc.source0379-8682
dc.titleTo know the routines to innovate in school geographyen-US
dc.titleConocer las rutinas para innovar en la geografía escolares-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record