Show simple item record

Lo que nos enseña el 27F en Chile sobre el impacto de un desastre natural en la salud infantil Lessons learned from the 27F on the impact of a natural disaster on child health

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorCordero V., Miguel A.
dc.creatorRepetto L., Paula B.
dc.creatorArbour, Mary Catherine
dc.date2013-02-09
dc.date.accessioned2020-11-17T14:01:42Z
dc.date.available2020-11-17T14:01:42Z
dc.identifierhttp://www.revistachilenadepediatria.cl/index.php/rchped/article/view/2918
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/159879
dc.descriptionThere is a large scientific literature about disasters' effects on adult population; however, comparatively few studies explore the effects of natural disasters on children, especially during early childhood and school years. Three years after the Chilean earthquake of 27 February 2010, we review the national and international literature on natural disasters and their effects on children. We highlight advances and identify knowledge gaps, in particular contributions and limitations of national research about the impacts of the 2010 Chilean earthquake in child health. In the three years since the Chilean earthquake, post-disaster child health research has made important advances toward better understanding of the impact of disasters on children's mental health and overall well-being. The articles included in this edition of the Revista Chilena de Pediatría represent an important contribution to a nascent literature.en-US
dc.descriptionExiste una amplia base de literatura científica sobre los efectos de los desastres en la población adulta, sin embargo, en comparación hay pocos estudios que exploren los efectos de los desastres naturales en los niños, especialmente durante la primera infancia y los años escolares. Transcurridos 3 años del terremoto del 27 de febrero de 2010 en Chile, se revisa la literatura sobre los desastres naturales y sus efectos sobre los niños a nivel nacional e internacional. Se resaltan los progresos y se identifican las brechas de conocimiento, los aportes y limitaciones de la investigación nacional sobre los impactos en la salud infantil del terremoto de 2010 en Chile. Se concluye que la investigación en salud infantil ha logrado importantes avances hacia una mejor comprensión del impacto de los desastres en la salud mental y el bienestar general de los niños. Los artículos incluidos en este número de la Revista Chilena Pediatría representan una importante contribución a la naciente literatura.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherSociedad Chilena de Pediatríaes-ES
dc.relationhttp://www.revistachilenadepediatria.cl/index.php/rchped/article/view/2918/2674
dc.rightsCopyright (c) 2013 Revista Chilena de Pediatríaes-ES
dc.sourceRevista Chilena de Pediatría; Vol. 84, Núm. 1 (2013): Enero - Febrero; 10-19en-US
dc.sourceRevista Chilena de Pediatría; Vol. 84, Núm. 1 (2013): Enero - Febrero; 10-19es-ES
dc.source0370-4106
dc.source0370-4106
dc.subjecten-US
dc.subjectNatural Disaster; Earthquake; 27F, Mental Healthen-US
dc.subjectes-ES
dc.subjectDesastre Natural; Terremoto; 27F; Salud Mental; Desastres Naturaleses-ES
dc.titleLessons learned from the 27F on the impact of a natural disaster on child healthen-US
dc.titleLo que nos enseña el 27F en Chile sobre el impacto de un desastre natural en la salud infantil Lessons learned from the 27F on the impact of a natural disaster on child healthes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record