• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • International Journal of Agriculture and Natural Resources
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • International Journal of Agriculture and Natural Resources
  • View Item

Consumer responses to agricultural produce advertising in the O'Higgins Region, Chile. Cien. Inv. Agr. 40(1): 31-41.

Author
Adasme-Berríos, Cristian

Jara-Rojas, Roberto

Ramos-Cabello, Bárbara

Rodríguez, Marcelo

Mora, Marcos

Full text
https://www.rcia.uc.cl/index.php/ijanr/article/view/450
Abstract
The main objective of this article was to analyze consumer responses to agricultural produce advertising. A survey was given to a non-probabilistic sample of 400 consumers in Rancagua, the capital city of the O'Higgins Region. A principal components analysis (PCA) was performed to identify the main factors influencing the consumption of agricultural produce and recognized four factors that influence the consumption of agricultural products: influence of advertising, impact of produce advertising, consumption of vegetables, and advertising preference. Additionally, the market segments that respond to agricultural produce advertising were identified using decision-tree methodology (CHAID). The results show that education is the most important segmenting factor and that consumers with lower levels of education are more influenced by advertising. In addition, television is the most important medium for encouraging fruit and vegetable consumption.El objetivo general de la investigación fue analizar la respuesta del consumidor hacia la publicidad en productos agrícolas. Para este propósito una encuesta fue aplicada a una muestra no probabilística de 400 consumidores en la ciudad de Rancagua, capital de la Región de O'Higgins. Un análisis factorial de componentes principales (PCA) fue desarrollado para identificar los principales factores que influyen en el consumo de productos agrícolas. El análisis de PCA reveló la existencia de cuatro factores: influencia de la publicidad, impacto de la publicidad en productos agrícolas, consumo de vegetales, preferencia a la publicidad. Adicionalmente, los segmentos de mercado que responden a la publicidad en productos agrícolas, fueron identificados usando la metodología de árbol de clasificación (CHAID). Los resultados muestran que la educación es el factor de segmentación de mayor importancia, donde las personas con el menor nivel de educación son más influenciables por la publicidad. Además, la televisión es el medio comunicacional más influyente para mejorar el consumo de frutas y hortalizas.
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB