The Econocity: a learning experience based game
El Econocity: una experiencia de aprendizaje basada en juegos
Author
Herrera, Freddy
Pastén, Paul
Abstract
Based games (Game Based Learning) is a learning mode currently reported in the context of virtual education, which is according to active and collaborative learning that promotes the University of Santiago, Chile.
The article tries to relate the learning experience that was applied to students of the Faculty of Technology through a game that was specially designed for the subject of economics that was part of the Bachelor of Technology Technologist career. The results confirm the good use of the virtual application, considering both the interest aroused in students as motivation generated in them. El aprendizaje basado en juegos (Game Based Learning), representa una modalidad actualmente difundida en el contexto de la educación virtual, lo cual está acorde al aprendizaje activo y colaborativo que promueve la Universidad de Santiago de Chile.
El artículo pretende relatar la experiencia de aprendizaje que se aplicó en estudiantes de la Facultad Tecnológica a través de un juego que se diseñó especialmente para la asignatura de Economía que formaba parte del Bachiller en Tecnología de la carrera profesional de Tecnólogo. Los resultados obtenidos confirman el buen uso de la aplicación virtual, considerando tanto el interés que despierta en los estudiantes como la motivación que genera en ellos.