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El neuromarketing: una herramienta efectiva para el posicionamiento de un nuevo producto

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorOlivar Urbina, Nerio Ramón; Universidad Central de Venezuela
dc.date2020-07-27
dc.date.accessioned2021-01-29T12:31:13Z
dc.date.available2021-01-29T12:31:13Z
dc.identifierhttp://www2.udec.cl/~ran/ojs/index.php/ran/article/view/150
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/163905
dc.descriptionThe purpose of this research was to use Neuromarketing perspectives to design strategies for each part of the marketing mix in the development and positioning of a mass consumption product. Since this was an in-field exploratory research, it was conducted using a qualitative and phenomenological approach. The data was collected using the ZMET and the sample consisted of 20 participants aged from 20 to 69 and all of them residents of the two parishes of the Sabana de Mendoza City, located in the State of Trujillo, Venezuela. Findings show that the main reasons behind buying decisions are some unconscious psycho-emotional elements, as well as some characteristics of the product such as place or distribution, price and promotion. It also proved that Neuromarketing is a reliable and precise state-of-the-art tool for the marketing industry, since it provides marketers with a profound understanding of the psychological-emotional unconscious processes of clients and consumers, making it effective for positioning new products. It also proves that Neuromarketing can be used in SMEs within the country in spite of its socioeconomic limitations.en-US
dc.descriptionEl objetivo de este estudio fue diseñar, bajo la perspectiva del neuromarketing, las estrategias para el posicionamiento de un nuevo producto de consumo masivo. Se llevó a cabo bajo el enfoque cualitativo, considerando que la investigación fue exploratoria, y se inscribió en un diseño de campo con orientación fenomenológica. La información fue recolectada a través de la ZMET y la muestra estuvo conformada por 20 participantes, con edades comprendidas entre 20 y 69 años, provenientes de las 2 parroquias de la ciudad de Sabana de Mendoza - Edo. Trujillo - Venezuela. Los hallazgos de esta investigación señalan que los principales mediadores de compra, corresponden a ciertos elementos psicoemocionales y algunas características y cualidades del producto, la plaza o distribución, el precio, y la promoción o comunicación. Demostró que el neuromarketing constituye una herramienta vanguardista, precisa y confiable para el marketing, porque permite conocer los procesos cerebrales y psicoemocionales inconscientes de los clientes y consumidores, por lo tanto, efectiva para el posicionamiento de un nuevo producto; y que algunas de sus técnicas pueden aplicarse en las PYMES del país, a pesar de las limitaciones del entorno.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.formatapplication/xml
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Concepcionen-US
dc.relationhttp://www2.udec.cl/~ran/ojs/index.php/ran/article/view/150/250
dc.relationhttp://www2.udec.cl/~ran/ojs/index.php/ran/article/view/150/251
dc.relationhttp://www2.udec.cl/~ran/ojs/index.php/ran/article/view/150/252
dc.rightsCopyright (c) 2020 Revista Academia & Negociosen-US
dc.sourceRevista Academia & Negocios; Vol 6, No 1 (2020); 127-142es-ES
dc.sourceRevista Academia & Negocios; Vol 6, No 1 (2020); 127-142en-US
dc.source0719-6245
dc.source0719-7713
dc.subjectMarketing; Marketing mix; Neuromarketing; Positioning; ZMETen-US
dc.subjectMarketing; Marketing mix; Neuromarketing; Posicionamiento; ZMETes-ES
dc.titleNeuromarketing: a highly effective tool for positioning a new producten-US
dc.titleEl neuromarketing: una herramienta efectiva para el posicionamiento de un nuevo productoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typees-ES
dc.typeen-US


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