Show simple item record

Deleuze. Coreografías abstractas. Por un vocabulario menor;

dc.creatorThayer, Willy
dc.date2021-01-29
dc.date.accessioned2021-03-31T00:20:35Z
dc.date.available2021-03-31T00:20:35Z
dc.identifierhttps://resonancias.uchile.cl/index.php/RSN/article/view/60945
dc.identifier10.5354/0719-790X.2021.60945
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/165078
dc.descriptionThis essay elaborates a concept of performance. It basically does so by using the terminological and referential imaginary of Deleuze's courses and writings on painting. In a couple of instances, it also uses terminologies from his books and courses on cinema. The difficulty, the knot of this concept, and its exposition, resides in the fact that pictorial performance only occurs when its enunciation destabilizes the customary and structural frames of recognition in the midst of which it is exercised, and which it makes use of for its own enactment. Performance in painting is erected in each case, then, as an enunciation that does not allow itself to be stabilized, that does not allow itself to die in the statements which it rigorously uses to write itself out. The exposition of this concept will fail, also, insofar as the statements it uses to display it, end up enclosing it, determining it narratively.en-US
dc.descriptionEste ensayo elabora un concepto de performance. Básicamente lo hace utilizando el imaginario terminológico y referencial de los escritos y cursos de Deleuze sobre pintura. En un par de ocasiones utiliza también terminologías de sus libros y cursos sobre cine. La dificultad, el nudo de este concepto, y de su exposición, reside en que la performance pictórica solo acontece cuando su enunciación desestabiliza los enunciados usuarios y los marcos estructurales de reconocimiento en medios de los que se ejerce, y de los que se sirve para cifrarse. La performance en pintura se erige en cada caso, entonces, como una enunciación que no se deja estar, no se deja morir en los enunciados que rigurosamente utiliza para escribirse. La exposición de este concceto fracasará, también, en la misma medida en que los enunciados que utilice para proponerlo, acaben clausurándolo, determinándolo narrativamente.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidadeses-ES
dc.relationhttps://resonancias.uchile.cl/index.php/RSN/article/view/60945/64848
dc.rightsDerechos de autor 2021 Willy Thayeres-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es-ES
dc.sourceResonancias. Revista de Filosofía; Núm. 10 (2021): Número Especial "Cuerpos, espacios, movimientos"; 1-15es-ES
dc.source0719-790X
dc.titleDeleuze. Abstract choreographies. For a minor vocabularyen-US
dc.titleDeleuze. Coreografías abstractas. Por un vocabulario menores-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record