• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

How do communications help build more responsible company? Some properties and management principles

ALGUNAS PROPIEDADES Y PRINCIPIOS DE GESTIÓN: ¿De qué modo contribuye la comunicación al logro de una empresa más responsable?

Author
RECALDE V, MÓNICA

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/cdi/article/view/22101
10.7764/cdi.27.27
Abstract
A company’s relational dimension is very important when it comes to managing its social responsibility. Specifically, communications are a key tool for relating with the public in order to answer their demands and expectations effectively. Accordingly, this paper focuses on communications relations between business and the public and on how these can help corporate responsibility. To achieve this end, two aims are proposed. Firstly, to analyze the nature of these relations by identifying their properties. Secondly, to materialize the features identified in a set of related communications management principles. The expectation is that in this way, the extent to which communication links help make the company a more responsible entity with its stakeholders will be clarified
 
La dimensión relacional de la empresa cobra un especial interés en la gestión de su responsabilidad social. Concretamente, la comunicación se manifiesta como un aspecto clave, pues se requiere de una gestión eficaz con los públicos para dar respuesta a sus demandas y expectativas. Por ello, este artículo centra su estudio en las relaciones comunicativas entre empresa y públicos y cómo éstas pueden ayudar a la responsabilidad corporativa. Con tal fin, se plantea un doble objetivo. En primer lugar, analizar su naturaleza a través de una propuesta en forma de propiedades. En segundo lugar, estas características se concretan en unos principios acordes de gestión comunicativa. De este modo, se trata de esclarecer en qué medida los vínculos comunicativos contribuyen a hacer de la compañía una entidad más responsable con sus grupos de interés.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB