• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

Political personalization and journalistic infotainment. A frame analysis

Personalización política e infoentretenimiento periodístico. Un estudio desde los encuadres;
Personalização política e infoentretenimento jornalístico. Um estudo do enquadramento

Author
Echeverría, Martín

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/cdi/article/view/23161
10.7764/cdi.41.1099
Abstract
News media increasingly cover elections as infotainment, highlighting conflicts and strategies instead of campaign themes and proposals. The personalization of politics could explain this phenomenon, either because of the design of some political systems, that concentrate power and visibility in individuals, or the personalized narratives of the media. To investigate its impact on political coverage, we conducted a comparative content analysis of frames related to infotainment in the Mexican press, between a presidential election, highly personalized, (2012) and a congressional one (2015). Findings show a tenuous association between the personalization of election and such frames.
 
Crecientemente, los medios cubren las elecciones como infoentretenimiento, destacando conflictos y estrategias en lugar de temas y propuestas. La personalización de la política puede explicar en parte esta tendencia, tanto por el diseño de ciertos sistemas políticos, que concentran poder y visibilidad en individuos, como por las narrativas personificantes de los medios. Para indagar su impacto en la cobertura se realizó un análisis comparativo de encuadres vinculados con el infoentretenimiento en la prensa mexicana, entre una elección presidencial altamente personalizada (2012) y una parlamentaria (2015). Los resultados muestran una asociación tenue entre la personalización de una elección y dichos encuadres.
 
Cada vez mais os meios de comunicação cobrem as eleições como infoentretenimento, destacando aspectos de conflito e estratégia em vez de temas e propostas eleitorais. A personalização da política pode ser explicar em parte essa tendência, tanto por desenho de alguns sistemas políticos, que concentram poder e visibilidade em indivíduos, como por as narrativas personificantes dos meios. Para perguntar sobre seuo impacto na cobertura, uma análise comparativa do infoentretenimiento na imprensa mexicana, entre uma campanha presidencial altamente personalizada (2012), e uma parlamentaria (2015). Os resultados mostram uma associação tênue entre a personalização das eleições e essas variáveis.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB